Az elektromobilitás vezető piacává kívánja tenni Németországot az új szövetségi kormány, és ezért mindent megtesz, hogy felgyorsítsák a töltőállomások számának a bővítését. Emellett leszögezték, hogy
nem lesz általános sebességkorlátozás
– tette közzé az AutoBild.de. Robert Habeck, a Zöldek társelnöke elismerte, ebben a kérdésben kompromisszumot kötöttek. – Kétségtelen, hogy most nem tudjuk bevezetni a sebességkorlátozást. Ugyanakkor nagyon elégedettek vagyunk más területeken – mondta.
Németországban évtizedek óta heves vita tárgya, hogy bevezessék-e az autópályákon az általános sebességkorlátozást. A korlátozás támogatói közlekedésbiztonsági és az éghajlatvédelmi előnyökkel érvelnek, míg az ellenzők szerint csupán egy szimbolikus témáról van szó. Most úgy tűnik, hogy a sebességkorlátozás kérdése lekerül az asztalról, pedig
korábban sok harcias nyilatkozat látott napvilágot.
A Zöldek választási kiáltványában a sebességkorlátozás szót kerülték ugyan, ehelyett azt mondták: óránként 130 kilométeres biztonsági sebességet látnának szívesen az autópályákon. A cél a Vision Zero, vagyis egyetlen ember sem halhat meg, illetve nem sérülhet meg súlyosan közlekedési balesetben. Ennek érdekében a Zöldek szeretnék megkönnyíteni a helyi hatóságok számára a Tempo 30 bevezetését a lakott területeken belül.
Az SPD ugyancsak az autópályák általános sebességkorlátozásának szilárd támogatója volt. A szociáldemokraták választási kiáltványukban a Tempolimit 130-at részesítettek előnyben.
A német sajtóban előszeretettel jelzőlámpa-koalíciónak (SPD: piros, FPD: sárga és a Zöldek) nevezett kormány tagjai lehetnek a szabad demokraták is, ám a klasszikus versenyt támogató tömörülés nem kedveli a korlátozásokat. Röviddel a választások előtt az FDP vezetője, Christian Lindner hangsúlyozta, hogy nem szeretne tiltásokat az éghajlatvédelem ügyében sem. Konkrétan az autópályákon bevezetni kívánt sebességkorlátozásról úgy vélekedett, hogy egy ilyen tilalom nem lenne helyes. Korábbi megnyilvánulásaiból kiderült, véleménye szerint a valódi környezeti előnyök sokkal kisebbek, mint ahogy egyesek igyekeznek ezt beállítani. Persze a koalíciós tárgyalópartnerek nem is várhattak mást,
Christian Lindner ugyanis közismert autóbolond, és garázsában egy Mercedes S500 és egy Porsche 911 várja, hogy a bevezetendő 130-as korlátozás kétszeresével vágtasson.
Az FDP a szabad utazás híve. A sebességkorlátozások, a dízelek kitiltása, vagy belsőégésű motorok gyártásának a leállítása szerintük nem progresszív és nem fenntartható. A pártelnök azt is kinyilvánította, nem ért egyet az elektromos meghajtás kizárólagossá tételével, és támogatja a versengő technológiai megoldásokat, mint a szintetikus üzemanyag vagy a hidrogén.
Borítókép: dpa/Fabian Sommer