A Mészáros-csoport High-tech suli programjával elnyerte a legjobb CSR-programért járó díjat és az ehhez kapcsolódó védjegyhasználatot az idei CSR Hungary díj pályázatán. Az elismerést Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea vette át a fővárosi Marriott Hotelben kedd este rendezett CSR Hungary díjátadón.
A CSR Hungary 2006 óta a vállalati felelősség és fenntarthatóság (CSR) vezető fóruma, amelynek célja a többi között a fenntartható és felelős üzleti megoldások elősegítése a hazai vállalkozások körében. Idén 14. alkalommal, mintegy kilenc kategóriában hirdették ki a Magyar üzleti felelősség díjakat.
A Mészáros-csoport hátrányos helyzetű térségek iskoláit digitális eszközökkel felszerelő programja elnyerte a Legjobb CSR-programért – Közös ügyek, közös felelősség díjat és az ezzel járó védjegyhasználatot.
A mintegy 300 céget tömörítő Mészáros-csoport a hatékony, fenntartható megoldásokra törekszik a magyar gazdaság tíz ágazatában. Ezért kiemelten fontosnak tartja a legújabb megoldások, technológiák alkalmazását. Ehhez azonban olyan szakemberek szükségesek, akik képesek helytállni és innoválni a legmodernebb technológiai környezetben is.
Annak érdekében, hogy a legújabb, jellemzően digitális technológiák alkalmazásának képessége ne csak a családi, szociális háttér függvénye legyen, garantálni kell azt az oktatási környezetet, amely a legfogékonyabb korban már lehetővé teszi a sikerességhez és a felelős társadalmi szerepvállaláshoz szükséges kompetenciák elsajátítását mindenki számára
– olvasható a Mészáros-csoport közleményében. Az egyik legnagyobb cégcsoport ennek érdekében, valamint a járványhelyzetre reagálva indította útjára a High-tech suli programot, amely kategóriájában egyedülálló és több elemében is újszerű megoldást alkalmaz. Az országos lefedettségű, kisebb iskolákat célzó pályázat ugyanis az intézmények technológiai fejlesztésén túl komplex, bérkiegészítést is nyújtó ösztönző rendszert tartalmaz, így biztosítva a széles, több tantárgyon átívelő kompetenciafejlesztő hatást.

A programban részt vevő iskolák olyan komplex alkotópedagógiai eszközöket kapnak, amelyek az oktatási célok és módszerek széles spektrumát lefedik a szemléltetéstől, az egyéni és csoportmunka támogatásán keresztül a mérés-értékelés különböző formájáig.
A dokumentummegosztás, a webkamera és a mikrofon a Covid-járványra reagálva lehetővé teszi a digitális, tantermen kívüli oktatás támogatását. A tanári és tanulói laptopok, a töltőszekrény a teljes értékű munka lehetőségét biztosítja. A 3D nyomtatók, a Micro:bit-ek, a Raspberry Pi-ok és a Lego-robotok pedig kiterjesztik az absztrakt ismeretek elsajátítását a kézzelfogható valóságba. A programhoz csatlakozó pedagógusok fél éven keresztül intenzív képzési és fejlesztési rendszerben vesznek részt, amelyhez bérkompenzáció is társul.