időjárás -2°C Ambrus 2021. December 7.
logo

József Attila szonettje is megelevenedett a kifutón

Mediaworks - Hírcentrum
2021.10.19. 16:30
József Attila szonettje is megelevenedett a kifutón

Vasárnap látványos divatbemutatóval ért véget a Magyar Divat & Design Ügynökség által rendezett Budapest Central European Fashion Week, amely a közép-európai régió vezető divateseménye. Számos tervező kollekciójában nagy szerepet kapott a fenntarthatóság. A Mediaworks Hírcentruma a Sentiments divatmárka alapítóját, vezetőjét, Joó Beatrixot kérdezte legújabb kollekciójáról, amelyet József Attila költészete inspirált.

A Budapest Central European Fashion Week-et idén október 11. és 17-e között tartották meg, a rendezvénysorozatot lezáró divatbemutató pedig a Budapest Bálna épületében kapott helyet. Mindez igazi ünnep volt a divat rajongóinak, hiszen tavasszal csak online lehetett megtekinteni a divathét legújabb kollekcióit, amelyek között az extravagánstól a finom, nőies darabokig mindenféle arculatú márka képviseltette magát.

Távol-keleti szín- és formavilág

A Mediaworks Hírcentruma a vasárnapi bemutatók közül az Artista márka bemutatóján vett részt többek között. A három tervező (Imre Katalin, Rácz Nóra és Stampf Katalin) nevével fémjelzett márka egy merészebb stílust képvisel. Kollekcióikban az egyediség, a kreativitás és időtállóság szerepelnek az első helyen. Gyakran merítenek a távol keleti, főleg Japán szín- és formavilágból, ami most is érzékelhető volt.

Szonett a kifutón

A közönség által az egyik legjobban várt márka a Sentiments volt, amelynek ruháit előszeretettel hordják Hollywood legnevesebb sztárjai is. A Sentiments nőies, lágy, sokszor elegáns ruháinak világszerte akadnak rajongói. Joó Beatrix a Hírcentrumnak nyilatkozva elmondta, hogy ruháikat olyan nőknek készítik, „akik viselik az érzéseiket” – ami egyben a márka mottója is. – A Sentiments olyan nőknek szól, akik törekszenek az egyediségre, mernek mások lenni, mint a többiek és a harmóniát, a szépséget egész életük során megőrzik – tette hozzá.

A Sentiments őszi kollekcióját József Attila szonettje ihlette                                                                                                                                                                                                                                 Fotó: Hírcentrum

Kérdésünkre a Sentiments alapítója elmondta, hogy a vasárnapi bemutatót József Attila: A hullámok lágy tánca… című szonettjének sorai ihlették. – A szonett egy vidám nyár estéről szól, a vízről, fiatalságról, szerelemről és emlékezésről – mondta a tervező.

Joó Beatrix hangsúlyozta, hogy minden kollekciójában megjelenik Budapest vagy Magyarország szépsége és rejtett kincsei. A szép eredmények és a sikerek mögött kőkemény munka van, de ez különösen azért éri meg, amit a közelmúltban is tapasztalt: olyan vásárlói vannak, akik generációkon keresztül az ő ruháit hordják.

– Az előző bemutatón az egyik vevőmnek a húsz éves lánya az édesanyja húsz évvel ezelőtt vásárolt kosztümjében jött és tökéletesen állt rajta. Azt gondolom, hogy ez mutatja a leginkább azt, hogy olyan ruhákat alkotunk, amelyek generációkat képesek kiszolgálni – hangsúlyozta Joó Beatrix.

Színek és titokzatosság – az ellentétek harmóniája divatban

A vasárnap este és egyben a rendezvénysorozat Katti Zoób kollekciójával zárult, amely elkápráztatta a közönséget színes és lágy vonású ruháival. A tervezőnő ruhái már 1994-től megjelentek a világ nagy kifutóin Párizsban, Londonban, Bécsben vagy Sanghajban is. A márka a klasszikus és kortárs stílust ötvözi. Vasárnapi bemutatóján az elegáns és nőies darabok kerültek előtérbe, amelyek a titokzatos nőiességet fedték fel a színek játékával. A bemutató méltó lezárása volt a rangos eseménynek.