A Nanushka termékeit többek között Rihanna, Justin Bieber és Billie Eilish is hordja és fontos szerepet játszik dizájnjában a fenntarthatóság, amit például a vegán bőr ruhák is jeleznek.
A térség gyorsan növekvő divatházai közül azonban a Nanushka csak az egyik, hasonló sikersztorik születtek a környező országokban is. A lap a szlovák Neherát és a lengyel Magda Butrymot is példaként állítja.
A közös pont ezen cégek esetében, hogy
sikerüket a közösségi médiának, azon belül is elsősorban az Instagramnak köszönhetik.
A Nanushka vezérigazgatója, a tervező Sándor Szandra férje, Baldaszti Péter is azt emelte ki, hogy 15-20 évvel ezelőtt szinte lehetetlen lett volna Budapestről világmárkát létrehozni. A lengyel táskagyártó Chylak alapítója is az Instagramot emelte ki a növekedés motorjaként.
A növekedést segíti a luxustermékek piacának gyors növekedése is, mely a Statista szerint az idei 309 milliárdról 2025-re 383 milliárdra nőhet. A McKinsey tanácsadócég szerint térségünk márkáinak sikerét segíti az is, hogy noha az iparágat a globális márkák uralják,
a fogyasztókban megvan az igény az új, autentikus termékek iránt.
A lengyel Magda Butrym vezérigazgatója, Jakub Czarnota arról beszélt a Reutersnek, hogy a térség növekvő jövedelmei azt is lehetővé tették, hogy az induló márkák a helyi piacon erősödjenek meg a globális színpadra lépést megelőzően. Ráadásul a térség tervezői számára a régiós hagyományok és örökség az inspirációk bő forrásául szolgálhat - olvasható a VG.hu cikkében.
Ha többet szeretne megtudni a magyar divatiparról, hallgassa meg a VG.hu podcastját a témában Osvárt Judittal, a Budapest Design Week kurátorával.
A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.
Borítókép: MTI/Balogh Zoltán