„Az európai piac után a Közel-Keleten is felfedezhetik hazánk tervezőinek kreativitását és egyediségét, mivel hazánk divat- és dizájniparának kiválóságaival a dubaji világkiállításon is találkozhatnak az expó látogatói” – olvasható a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közleményében.
Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1-jén kezdődött dubaji világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kapnak helyet az MDDÜ divat- és dizájneseményei, amelyeken a hazai divatipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhetik meg a világ minden tájáról érkező látogatók.
A Magyar Pavilon a hagyományokat és a modernitást ötvözi, így a világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség.
– A dubaji világkiállítás idején egy olyan kreatív hetet szeretnénk megvalósítani, amely méltóképp megismerteti a látogatókkal a gazdag kreatív ipari múltunkat és jelenünket, innovatív gondolkodásunkat a jelen lévő fontos gazdasági és szakmai szereplők, valamint a nemzetközi média előtt – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
A dubaji világkiállításon való magyar megjelenésért alapvetően az Expo 2020 Magyarország a felelős, azonban az MDDÜ szakmai partnerként és tanácsadóként nyújt segítséget. Emellett az ügynökség a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit megalkotó márkák kiválasztásában adott támogatást, valamint a divat- és dizájnrendezvények megszervezésében – hívják fel a figyelmet a közleményben.
A kreatív hét során november 7-én egy vacsora által enged betekintést munkájába az ügynökség a divat- és dizájnipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelen lévő influenszerek számára. November 8–12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar dizájnmárkák – Error N’ More, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, Position Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernyőmárka alatt lesznek megtekinthetők, csakúgy, mint a november 9-i Budapest Select Fashion Show-n bemutatkozó divattervezők – Abodi, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, Mero és Sentiments – alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdeklődők.
Emellett november 10-én az MDDÜ egy kerekasztal-beszélgetésre invitálja az érdeklődőket, amely során különböző országok kreatív ágazatainak női vezetői osztják meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a sikerhez vezető úttal kapcsolatban. Az eseményen Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője vesz részt. A beszélgetés során többek között olyan témákat járnak körbe, mint az új divatfővárosok, a fenntarthatóság, valamint a női vezetők szerepe a divatban.