Jó úton halad az orosz fejlesztésű MC–21 keskeny törzsű sugárhajtású személyszállító, hogy decemberben megkapja a felszállási engedélyt. A repülőgép hazai gyártású hajtóművel érkezik, és Oroszország azt reméli, hogy versenyre kényszerítheti majd a Boeing és az Airbus hasonló modelljeit, legalábbis az orosz belföldi forgalomban – tette közzé a Simple Flying.com. Az Irkut MC–21 a tervek szerint még az év vége előtt megkapja a típusengedélyt. Igor Csalik orosz közlekedési miniszterhelyettes a közelmúltban megerősítette, hogy a repülőgépek tanúsítását decemberre tervezik. Az ország Szövetségi Légi Közlekedési Ügynöksége (Roszaviatszija) is jelezte, készen állnak arra, hogy rövidesen engedélyt adjanak az új repülőgépeknek.
A légi eszköz fejlesztésével az orosz gyártó azt szeretné elérni, hogy legyen a kínálatában a Boeing 737 Max és az Airbus A321neo méretkategóriájába tartozó korszerű utasszállító.
Oroszország végső célja, hogy a gép 2030-ra többnyire lecserélje a fent említett típusokat belföldön a hazai gyártmányú járművekre.
Eddig összesen 175 megrendelést kapott az MC–21. Az első gépek a tervek szerint 2022-ben érkeznek meg a Rosszija Russian Airlineshoz. Oroszország a hazai gyártású PD–14 hajtóművekkel felszerelt MC–21-300-ast az Egyesült Arab Emírségekben a Dubai Air Show-n tervezi bemutatni, amelyet november 14–18. között rendeznek meg.
Borítókép: A nagy ellenfél, az Airbus gépe a tavalyi párizsi légi show-n (Fotó: REUTERS/Pascal Rossignol)