A Toyota a világelső, a Volkswagen Európa-bajnok

.

2022. 01. 31. 13:39
FRANCE-VIRUS-HEALTH-ECONOMY-TOYOTA-INDUSTRY Fotó: FRANCOIS LO PRESTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán Toyota-csoport megvédte vezető helyét a globális értékesítésben, és távol tartja riválisát, a Volkswagent. A félvezető-ellátás globális szűk keresztmetszete és a koronavírus-járvány egyéb következményei ellenére a Toyota 2021-ben is magas szinten tartotta termelését. Mint a japán cég bejelentette, 

a Daihatsut és a Hino Motorst is magában foglaló csoport tavaly 10,495 millió járművet adott el világszerte. Ez 10,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest,

 amikor a Toyota-csoport visszavette a koronát a VW-től – korábban a VW öt évig volt az élen. A német gyártó eladásai 4,5 százalékos eséssel, 8,88 millió járműben testesültek meg tavaly – tette közzé az Automobilwoche.de

Bár a globális versenyben lemaradt, Európában a VW Golf megvédte az első helyét. A cég adatai szerint 

tavaly valamivel több mint 205 ezer Golfot rendeltek meg újonnan Európában. A modell nemcsak Németországban, hanem Európában is az első helyen állt 2021-ben. 

Pedig eleinte nem a Golfnak állt a zászló: januárban a Toyota Yaris, áprilisban a Peugeot 208, júliusban a Dacia Sandero, novemberben a Renault Clio, szeptemberben pedig még a Tesla Model 3 is megelőzte az értékesítési listákon. A Golf, amely évek óta a legkelendőbb autó Európában, bizonyos hónapokban csak a negyedik lett. A jó év végi hajrának köszönhetően azonban visszaszerezte a trónját.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Francois Lo Presti/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.