A japán Toyota-csoport megvédte vezető helyét a globális értékesítésben, és távol tartja riválisát, a Volkswagent. A félvezető-ellátás globális szűk keresztmetszete és a koronavírus-járvány egyéb következményei ellenére a Toyota 2021-ben is magas szinten tartotta termelését. Mint a japán cég bejelentette,
a Daihatsut és a Hino Motorst is magában foglaló csoport tavaly 10,495 millió járművet adott el világszerte. Ez 10,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest,
amikor a Toyota-csoport visszavette a koronát a VW-től – korábban a VW öt évig volt az élen. A német gyártó eladásai 4,5 százalékos eséssel, 8,88 millió járműben testesültek meg tavaly – tette közzé az Automobilwoche.de.
Bár a globális versenyben lemaradt, Európában a VW Golf megvédte az első helyét. A cég adatai szerint
tavaly valamivel több mint 205 ezer Golfot rendeltek meg újonnan Európában. A modell nemcsak Németországban, hanem Európában is az első helyen állt 2021-ben.
Pedig eleinte nem a Golfnak állt a zászló: januárban a Toyota Yaris, áprilisban a Peugeot 208, júliusban a Dacia Sandero, novemberben a Renault Clio, szeptemberben pedig még a Tesla Model 3 is megelőzte az értékesítési listákon. A Golf, amely évek óta a legkelendőbb autó Európában, bizonyos hónapokban csak a negyedik lett. A jó év végi hajrának köszönhetően azonban visszaszerezte a trónját.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Francois Lo Presti/AFP)