A várakozásokat meghaladó negyedéves számokat tett közzé a Tesla. A cég a tavalyi negyedik negyedévben 17,72 milliárd dollár árbevételt ért el, szemben az elemzői várakozások 16,57 milliárdos átlagával. Ez 65 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest, ami valóban igen dinamikus növekedési ütem.
A nettó eredmény 2,32 milliárd dollár lett, ami 760 százalékos növekedés egy év alatt: ez jelzi, hogy most már valóban beindult a részvény árfolyama által régóta jelzett profitnövekedés. A cég 27,4 százalékos bruttó árrést ért el, szemben az előző negyedévi 26,6 százalékkal: ez az érték biztosítja, hogy
az árbevétel dinamikus növekedése mellett a cég nyeresége is gyorsan növekedhessen.
A cég jelezte, hogy tavaly nem is tudták teljesen kihasználni termelési kapacitásaikat az alkatrészhiány miatt, és ez az állapot még ebben az évben is jellemző lesz, ezzel függ össze, hogy a cég idén nem indítja el újabb modell gyártását. Egyelőre a termelés felfuttatására koncentrálnak a Berlin melletti és a texasi Austinban épült új gyárakban. Mindkét helyen legördült már néhány autó a futószalagokról 2021 végén, idén jön azonban a teljes üzem felfuttatása. Ezzel a Tesla már négy gyárban végzi az autógyártást, az említetteken kívül a kaliforniai első gyárban, valamint Kínában, a sanghaji üzemben.
A cég autói iránti kereslet meglehetősen élénk, egyelőre azonban tömegesen csak két típust gyártanak, a Model 3-at és a Model Y-t. A vásárlóközönség ugyanakkor várja a Cybertruck és a nagyobb, kisteherautó jellegű Semi truck érkezését, nem is beszélve a korábban bejelentett 25 ezer dolláros kisautóról. A Teslának így bőven van növekedési tere a következő évekre, a részvény árazása is ezt mutatja. A negyedéves 2,52 dolláros részvényenkénti eredmény éves szinten nagyjából tíz dollár, ami a jelenlegi 850 dolláros részvényár mellett 85-ös P/E (részvényár és az egy részvényre jutó eredmény hányadosa) értéket ad, ami rendkívül magas: legalább ötször ekkora nyereséget feltételez, mielőtt lelassul a növekedés. Ez azonban a várható gyors, éves ötvenszázalékos nyereségnövekedési tervet figyelembe véve csak négy esztendőt vesz igénybe. Továbbá jó esély van arra, hogy utána még jó ideig erős lesz a bővülés, mivel
a cég a jelenlegi évi egymilliós autógyártást húszmillióra tervezi növelni.