Csaknem 160 iparági vállalkozás versenyképességének növeléséhez és exportkészségének ösztönzéséhez járultak hozzá a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) tavalyi programjai és kezdeményezései – olvasható az ügynökség évértékelő sajtóközleményében. Az MDDÜ 2020-ban a hazánkba berobbant koronavírus-járvány okozta helyzet feltérképezése érdekében kérdőívvel mérte fel a világjárvány divat- és dizájniparra gyakorolt hatásait, melyre közel 400 vállalkozás küldte el válaszát. Az ügynökség kiemelten kezeli az iparági szereplők visszajelzéseit, így 2021-ben is ennek mentén valósította meg projektjeit – hangsúlyozták.
Szintén tavaly dolgozták ki a Nemzeti divatipari stratégiát, a hazai divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyag előkészítését az MDDÜ végezte.
Az MDDÜ szakmai javaslatai alapján indult el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) divat- és dizájnipari kkv-k támogatására kiírt 15 milliárd keretösszegű pályázata, amely iránt 2021-ben kiemelt érdeklődés mutatkozott. A konvergenciarégiók vállalkozásait célzó GINOP-1.2.14-20, valamint a Közép-Magyarország régió vállalkozásait támogató VEKOP-1.2.7-20 pályázatok eddig közel 300 divat- és dizájnipari vállalkozást segítettek versenyelőnyhöz.
A tavalyi év az offline események terén is újabb lehetőségeket hozott, melyekre reagálva az MDDÜ újratervezte programjait. Az ügynökség 2021-ben több mint húsz projektet valósított meg, melyek csaknem 160 iparági szereplőt juttattak új lehetőségekhez: friss pályakezdők, piacérett márkák, gyártók, iparági szakemberek, V4-es tervezők és nemzetközi szakmabeliek kapcsolódtak be az MDDÜ programjaiba. Az MDDÜ a hazai események megvalósítása mellett 2021-ben rekordszámú nemzetközi megjelenést tudhat maga mögött. A magyar tervezők Olaszországtól kezdve Franciaországon át, egészen a Közel-Keletig jutottak az MDDÜ támogatásával.
Szeptemberben tíz formatervező alkotásai jelentek meg a Maison&Objet párizsi dizájnvásáron, illetve az MDDÜ első dizájn LAB inkubációs programjában részt vevő hét tervező-gyártó páros alkotásait mutatták be a francia dizájnintézetben a Paris Design Week alatt.