Jól halad a közúti közlekedés zöldítésében hazánk

Mind a gyártás, mind a felhasználás területén jelentős előrehaladást ért el Magyarország a közúti közlekedés elektromos átállításában – mondta az innovációs miniszter a HUMDA szakmai tanácskozásán. A kormány a jövőben is jelentős forrásokkal segíti az egyéni vásárlókat és az önkormányzatokat.

2022. 03. 23. 15:18
Budapest, 2021. augusztus 31. A Volnbusznak tadott Mercedes-Benz eCitaro elektromos autbuszok budapesti bemutatjukon a Hungexpo A pavilonjban 2021. augusztus 31-n. A 40 j jrmvet a Zld busz program keretben szereztk be. MTI/Sos Lajos Fotó: Soós Lajos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánk időben kezdte meg a közlekedés eletrifikációját, és egységes stratégia mentén, 

a kerékpároktól a személyautókon át az autóbuszokig segíti az új technológiák elterjedését és gyártását is – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a HUMDA fenntartható közlekedési konferenciáján. 

Az EU klímacéljai között van a közúti közlekedés klímasemlegességének elérése is 2050-re. Az, hogy az akkumulátoros villanyautók előállítása és használata valóban segít-e a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében, még vitatott, az azonban tény, hogy a kibocsátásmentes járművek hozzásegítenek a tisztább levegőhöz, a csendesebb közlekedéshez, és végső soron az élhetőbb nagyvárosok létrejöttéhez.

Kaposvár első elektromos autóbusza, egy székesfehérvári Ikarus Fotó: MTI/Varga György

Előadásában a miniszter kitért arra, hogy a globális autóipar kiemelten kezeli a technológiai fejlesztések között az akkumulátorral hajtott járművek kérdését - bár 

Palkovics László szerint más lehetőségeket, így a szintetikus üzemanyagok előállítását, illetve a hidrogénfelhasználást is vizsgálni érdemes. 

Mindenesetre az üdvözlendő, hogy a Magyarországon lévő négy jelentős autógyártó a közeljövőben a hagyományos mellett az elektromos hajtást is hasznosítja majd.

A kormány a maga komplexitásában igyekszik segíteni a közlekedés zöldítését. Jelentős akkumulátorgyártó-kapacitások jöttek létre hazánkban. A miniszter felidézte, hogy 2022-től a nagyobb településeken már csak emissziómentes autóbuszokat lehet üzembe helyezni, továbbá támogatják az elektromos hajtású kerékpárok beszerzését is. A Zöldbuszprogramról szólva a miniszter elmondta, azt a célt tűzték ki, hogy 

tíz éven belül kicserélik a teljes magyar buszállományt, és ezt a programot hozzákapcsolták a hazai iparfejlesztéshez. 

Emlékeztetett, hogy ma hazánkban négy autóbuszgyártó működik, és ezek mind a hagyományos belsőégésű, mind az elektromos hajtású technológiát képviselő járműveket képesek kellő számban előállítani. A tervek szerint hamarosan megjelenik a 25 ezer fő alatti települések számára is egy 350 darabra szóló buszcsere-támogatási lehetőség – mondta Palkovics László.

Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy ötvenmilliárd forint kerettel mintegy 350 zöldbusz beszerzésére, töltők létesítésére írnak ki pályázatot az európai uniós helyreállítási alapból a 25 ezer lakosnál nagyobb települések részére.

Borítókép: A Volánbusz elektromos flottája, amelyet a Zöldbuszprogramban finanszíroztak (Fotó: MTI/Sós Lajos)

   


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.