Miközben a kormányhivatal folytatja a vizsgálatot a Ryanair légitársaság ügyében, az elmúlt években tapasztalt utaspanaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – közölte kedden az Igazságügyi Minisztérium a diszkontcég árképzése miatt zajló eljárás kapcsán, amelyben azt vizsgálják, hogy jogszerű-e az extraprofitadó utasokra történő áthárítása.
A tárca megerősítette, hogy
a kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja ezt a gyakorlatot.
Mint jelezték, nemcsak a különadóval kapcsolatban érkeztek bejelentések a fogyasztóvédelemhez, hanem például a korábbi időkben járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban is.
Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben, a panaszok alapján általánosan előfordul az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak
– szögezték le.
A minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást és fellépést igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében, főként, hogy a járvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak.