A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel, amelynek eredményét igazolja, hogy
hazánk idén négy díjat kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism Fashion Awards-on, ahol az előző év kiemelkedő teljesítményt nyújtó ágazati szereplőit díjazzák
– hívta fel a figyelmet a MTÜ.
A kínai nemzeti turisztikai díj szervezőbizottsága a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció”, a „top 10 legjobb desztinációs promóciót bemutató desztináció”, valamint a „top 10 innovatív, élő közvetítéssel megrendezett desztinációs rendezvény” közé is beválasztotta hazánkat.
Továbbá, Magyarországnak ítélték a „Kreatív rendezvény díjat” is azért a kínai turisztikai szakembereknek szervezett pekingi rendezvényért, amelynek fő célja volt hazánk turisztikai és gazdasági kínálatának népszerűsítése, illetve a turizmusban működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése.
Az MTÜ szerint az elismerések közül
a legrangosabb a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció” kitüntetés, amelyet a közép-európai régióból egyedül Magyarország érdemelt ki,
és egész Európából is csak három másik ország – Franciaország, Németország és Hollandia – került be a válogatásba.
– A rangos elismerések által újabb megerősítést kaptunk arról, hogy az elmúlt években sikeresen alkalmazkodtunk a megváltozott körülményekhez. A turizmus további élénkítése érdekében
kitűzött stratégiai célunk, hogy a jövőben az értékesítés és a marketing kapja a legfőbb hangsúlyt
– mutatott rá Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
Mint mondta, az ügynökség a nemzetközi színtéren folyamatosan azon dolgozik, hogy minél több küldőpiacra eljuthasson az üzenet, miszerint Magyarország biztonságos úti cél valamennyi turista számára.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai pontosan megmutatják a turistaérkezéseket. Eszerint tavaly Kínából közel ötezer kínai vendég érkezett Magyarországra (72 százalékuk a fővárosba), akik 46 ezer vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. Az idei évben már több mint hétezernél tart a kínai vendégek száma, akik eddig 33 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánkban.
Budapesten a kínai látogatók leginkább a Parlamentet és környékét, a Margitszigetet, a Szent István Bazilikát, a Halászbástyát, a Citadellát és a Gozsdu-udvart keresik fel – jelezte az MTÜ.
Borítókép: Budapest nevezetességei vonzzák a vendégeket Kínából (Fotó: Bach Máté)