A Tesla 254 ezer autót értékesített a második negyedévben, ami 18 százalékkal elmarad az első negyedévi adattól. Kétségtelen, hogy a teljes iparág megszenvedte a negyedévet, hisz átlagosan 21 százalék a visszaesés, ezen belül az eladásokat tekintve legnagyobb amerikai gyártó, a General Motors 15 százalékos csökkenésről számolt be. A többi gyártónál a drámai áremelkedés is szerepet játszhatott az eladások mérséklődésében: a vásárlók már megfontolják, hogy sokkal drágábban megvegyék-e a belső égésű motorral működő autókat, miközben a benzinár is csúcsokat dönt.
Ilyen körülmények között növekszik az elektromos autók iránti kereslet, ráadásul ott az áremelkedés is kisebb volt, hisz alapvetően egy sokkal egyszerűbb, lényegesen kevesebb alkatrészt igénylő berendezésről van szó, melynek ára jórészt a hozzá szükséges akkumulátorok árától függ. Így a Tesla termékeire lenne bőven kereslet, azonban a gyártás a negyedévben komoly akadályba ütközött. A céget érzékenyen érintette ugyanis, hogy Sanghajban a páratlanul szigorú járványügyi korlátozások miatt hosszú időre bezárták a gyárakat, köztük a Tesláét is.
Márpedig a kínai gyár a Tesla második üzeme, amely már közel teljes kapacitással működik, miközben a Berlin melletti és a Texas államban lévő austini gyár termelése még a felfutási szakaszban van. Így a hatás olyan lett, mintha nem is négy, hanem három gyár közül esett volna ki egy, és ez valóban rendkívüli esemény, amelyre nem lehetett felkészülni, hisz korábban például a kaliforniai gyárat rövidebb időre zárták be a járvány miatt, amíg ki nem dolgozták a megfelelő biztonsági intézkedéseket.
Kína ugyanakkor nemcsak a gyártás, hanem az értékesítés szempontjából is döntő a Teslának: az összes gyártott jármű 40 százalékát ott adja el. Elemzők szerint ha nem kényszerül szüneteltetni a termelést, hetvenezerrel több autót gyártottak volna a kínai gyárban, így a negyedéves adat elérte volna a 324 ezret, ami megfelelne a dinamikus negyedévenkénti növekedés során megszokott adatnak. Mindazonáltal a cég jelezte, hogy