Újra pénzt termel a Lufthansa

A háború és a reptereken uralkodó káosz ellenére Európa legnagyobb hagyományos légitársasága ismét nyereséges. A Lufthansa magabiztos, és azt kéri az olasz kormánytól, hogy zárja le végre az Alitalia-utód ITA Airways privatizációját. Az olasz belpolitikai fejlemények azonban nem kedveznek az üzlet létrejöttének.

2022. 08. 06. 7:30
Debrecen, 2018. április 11. Utasok szállnak ki a Lufthansa német légitársaság Bombardier CRJ900 típusú, Münchenbõl érkezett repülõgépébõl a Debreceni Nemzetközi Repülõtéren 2018. április 11-én. Két éve ezen a napon indult el a Debrecen-München légi járat. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Visszatért a nyereségességhez a Lufthansa – derül ki a légicég második negyedéves eredményeiből.

A 259 millió eurós nettó nyereséggel a második negyedévben a légitársaság jelentős javulást mutatott, különösen az egy évvel korábbi, 756 millió eurós veszteséghez képest.

Negyedéves árbevétele 164 százalékkal nőtt, 3,211 milliárdról 8,462 milliárd euróra – tette közzé a SimpleFlying.com. Carsten Spohr vezérigazgató szerint az év elején, amikor az omikron variáns rohamosan terjedt, aligha gondolta volna bárki is, hogy ez lehetséges lesz. – Mindez egyértelműen azt mutatja, hogy a több mint kétévnyi bezártság után az emberek ismét utazni akarnak – mondta a vezérigazgató.

A német légitársaság régóta pályázik az Alitaliára. Fotó: AFP/Marc Tirl

Mivel 2019 volt a koronavírus előtti utolsó teljes év, sok légi fuvarozó ezt használja mérceként. A Lufthansa repülőinek a kihasználtsága az utolsó negyedévben 80,2 százalék volt, mindössze 3,1 százalékkal alacsonyabb, mint 2019-ben. Mindeközben a Lufthansa az elmúlt negyedévben szállított utasok számát tekintve is javult, 29,209 millió ember repült a légitársasággal, ami a 2019 azonos időszakában elért összteljesítmény 74 százaléka.

Az ukrajnai háború és az ázsiai utazási korlátozások ellenére a második negyedévben jelentősen megemelkedett a repülőjáratok iránti kereslet. Az első fél év egészére vonatkozó eredmények szerint 370 430 járatot üzemeltettek, a szállított utasok számát tekintve 42,382 millió utazott a Lufthansa-csoporttal.

A cég biztató eredményei kellő önbizalmat kölcsönöznek a menedzsmentnek, hogy folytassa az olasz állami légitársaság, az ITA Airways bekebelezését. Carsten Spohr, a Lufthansa elnöke türelmetlenségének adott hangot a minap: – Nem nézhetjük ölbe tett kézzel, hogy a privatizáció a végtelenségig elhúzódik – fogalmazott.

Csakhogy a csillagok állása most éppen nem kedvez az Alitalia-utód német kézbe adásának.

Az olasz választási kampány témájává vált a nemzeti légitársaság megmentése.

A Lufthansa az olasz Aponte család tulajdonában lévő MSC hajózási társasággal együtt már befutónak számított a felvásárlásban. Most azonban az ügyvezető kormány azt követeli, hogy ne csak az MSC-Lufthansa, hanem a Certares alapkezelő társaság, valamint az Air France és a Delta Airlines konzorciuma is nyújtsa be újra az ajánlatát. A jobboldali Olaszország Fivérei párt, amely a felmérések szerint vezet, és a szeptemberi parlamenti választásokon a kormány legfőbb erejévé válhat, a Faz.net közleménye szerint azt üzente: emlékeztetjük a Lufthansa vezetőit, hogy nem a Német Birodalom uralma alatt állunk.

Borítókép: A debreceni repülőtéren indulásra vár a német fuvarozó gépe (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.