A Lufthansáé lehet az Alitalia utódja

A Lufthansa–MSC konzorciuma veheti meg az Alitalia utódját, a hírt hamarosan hivatalosan is nyilvánosságra hozzák – értesült egy olasz lap. Az ITA Airways szakmai irányítása Európa legnagyobb hagyományos légitársasága kezébe kerül, és nincs akadálya annak sem, hogy újra feltámasszák az Alitalia márkanevet.

2022. 07. 14. 6:35
GERMANY-ITALY-TRANSPORT-AVIATION-LUFTHANSA-ALITALIA Fotó: MARC TIRL
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ITA Airways privatizációja során az olasz kormány az MSC tengerhajózási társaság és a Lufthansa, Európa legnagyobb hálózatos légitársaságának közös ajánlatát részesíti előnyben – írta meg az Aero.de szakportál. Az elbírálók szerint az olasz családi tulajdonban lévő hajóstársaság és a német piacvezető ajánlata kínálja a legjobb gazdasági és stratégiai kilátásokat az Alitalia-utód olasz nemzeti légitársaság számára – tette közzé a Corriere della Sera kormányzati forrásokra hivatkozva. A lap információja szerint 

a kérdés már eldőlt, és az olasz kormány bármelyik pillanatban nyilvánosságra hozhatja a végeredményt.

Ugyanakkor a kabinet az Aero.de megkeresésére nem közölt részleteket. A hírek szerint az ITA Airways megszerzéséért az amerikai Certares befektetési alap, valamint az Air France-KLM és a Delta Air Lines légitársaságok szintén megtették az ajánlatukat, azonban mintegy kétszázmillió euróval kevesebbet kínáltak az MSC–Lufthansa konzorciumnál.

Az olasz légitársaság új, azurro festése egyre több gépen pompázik. Fotó: ITA Airways/AFP

Az állami légitársaság felett az olasz pénzügyminisztérium gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az ITA Airways nyolcvanszázalékos tulajdonrészét kívánják eladni, míg húsz százalék továbbra is az állam kezében marad.

Az MSC-hez kerülhet a cég hatvan százaléka, a Lufthansa pedig kisebb részesedéssel, húsz százalékkal  rendelkezik majd.

Ennek ellenére a szakmai irányítást a német légitársaság látja majd el, amelynek nagy gyakorlata van már kisebb légitársaságok integrálásában: a svájci vagy az osztrák nemzeti fuvarozó is a Lufthansa ernyője alatt működik.

Emlékezetes, hogy az ITA Airways tavaly október 15-én indult, miután elődje, a nagy múltú Alitalia 75 év működés után csődbe ment. A megszűnés oka az volt, hogy a légitársaság fennállása alatt jóval több évben volt veszteséges, mint nyereséges. Az állam rendre kisegítette a céget, hiszen az a haszon, amit a turistaforgalom hozott Itáliának, sokszorosan felülmúlta a társaság megsegítésére költött pénzt. Csakhogy 

az Európai Unió versenyszabályai nem teszik lehetővé a szabadpiacon működő cégek egyoldalú állami támogatását,

ezért az Alitalia végül kényszerűen befejezte működését. De nem végleg: bár a cég megszűnt, az Alitalia márkanév létezik és az ITA birtokában van. Nincs akadálya, hogy a jövőben, ha a tulajdonosok úgy döntenek, ismét használják.

Borítókép:  Az olasz és a német fuvarozó gépeinek együttállása. Hamarosan egy csoportba tartoznak majd (Fotó: AFP/Marc TIRL)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.