Az ITA Airways privatizációja során az olasz kormány az MSC tengerhajózási társaság és a Lufthansa, Európa legnagyobb hálózatos légitársaságának közös ajánlatát részesíti előnyben – írta meg az Aero.de szakportál. Az elbírálók szerint az olasz családi tulajdonban lévő hajóstársaság és a német piacvezető ajánlata kínálja a legjobb gazdasági és stratégiai kilátásokat az Alitalia-utód olasz nemzeti légitársaság számára – tette közzé a Corriere della Sera kormányzati forrásokra hivatkozva. A lap információja szerint
a kérdés már eldőlt, és az olasz kormány bármelyik pillanatban nyilvánosságra hozhatja a végeredményt.
Ugyanakkor a kabinet az Aero.de megkeresésére nem közölt részleteket. A hírek szerint az ITA Airways megszerzéséért az amerikai Certares befektetési alap, valamint az Air France-KLM és a Delta Air Lines légitársaságok szintén megtették az ajánlatukat, azonban mintegy kétszázmillió euróval kevesebbet kínáltak az MSC–Lufthansa konzorciumnál.
Az állami légitársaság felett az olasz pénzügyminisztérium gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az ITA Airways nyolcvanszázalékos tulajdonrészét kívánják eladni, míg húsz százalék továbbra is az állam kezében marad.
Az MSC-hez kerülhet a cég hatvan százaléka, a Lufthansa pedig kisebb részesedéssel, húsz százalékkal rendelkezik majd.
Ennek ellenére a szakmai irányítást a német légitársaság látja majd el, amelynek nagy gyakorlata van már kisebb légitársaságok integrálásában: a svájci vagy az osztrák nemzeti fuvarozó is a Lufthansa ernyője alatt működik.