Egyre nagyobb gondokat okoz Franciaországban a rendkívüli szárazság, a hetek óta tartó csapadékhiány miatt ugyanis már a folyami áruszállítás is veszélybe került.
A Rajna vízszintje annyira alacsony, hogy a 2500 tonna kapacitású teherhajókat mindössze kilencszáz tonnával rakják meg, nehogy elérje a hajó feneke a meder alját. A kialakult helyzet miatt Franciaország első számú gabonaforgalmat bonyolító folyami kikötőjének, a Rajna mellékfolyója, a Mosel partján lévő Metz kikötőjének tevékenysége is jelentősen lecsökkent. Innen a franciák általában évente több mint kétmillió tonna gabonát exportálnak a Benelux államokba, Hollandiába vagy Németországba, ám ezen a nyáron a Rajna vízszintje kivételesen alacsony, a gabonasilók pedig tele vannak, de egyszerűen nem tudják a felhalmozódott mennyiséget elszállítani.
A mezőgazdasági szereplőket tömörítő és segítő Lorca nevű szövetkezeti csoport vezetője, Vincent le Ber elmondása alapján a folyami szállítás a leghatékonyabb módja a gabona szállításának, de az alacsony vízszint miatt ez most nem működik megfelelően, ezért a kapacitásuk harmadával közlekedő hajókról megmaradt rakományt vonattal és kamionokkal szállítják. Ezzel azonban több gond is van, először is,
míg egy teherhajó átlagosan el tud vinni kétezer tonnát, addig egy kamionra csupán harminc tonna fér, tehát több mint hatvan kamion szükséges egyetlen hajó rakományának elszállításához.