A hazai élelmiszer-kereskedelem az utóbbi néhány évben ismét a kis alapterületű kényelmi bolthálózatokról szól, a napi bevásárlásokat a háztartások rendszerint az ilyen üzletekben intézik. A fogyasztói szemléletváltás egyik oka, hogy a háztartások többször vásárolnak kisebb kosárértéket, szemben a 15-20 évvel ezelőtti heti egyszeri nagybevásárlás helyett. Többek között ez, illetve a Spar-partnerprogram elmúlt tízéves sikerei miatt tűzte ki a Spar Magyarország Kft. stratégiai célként, hogy mind több helyen a kisebb településeken is elérhetővé váljon a cég által kínált magas minőség – mondta lapunknak Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.
Kiemelte, a bővülési tervekhez a saját üzlethálózat mellett egyre nagyobb mértékben támaszkodhatnak a franchise-partnereikre, akiknek egységei immár az ország 114 pontján találhatók meg. (A Spar-partnerprogram egy olyan franchise-rendszer, amelybe családi vállalkozások, befektetők szállhatnak be, átvéve a kereskedelmi lánc kínálta szakértelmet, tudásbázist és a felkínált technikákat.)
A cégvezető felidézte, hogy a Spar-partnerprogram keretében az első vállalkozó szellemű tag éppen tíz éve nyitotta meg az üzletét Móron.
A franchise -hálózat már az első esztendőkben intenzíven növekedett, az utóbbi időszakban pedig a kiskereskedelmi vállalat meghatározó lábává vált, hiszen nemcsak a családi vállalkozások látnak benne üzleti potenciált, de a lakosság körében is népszerűvé váltak a kényelmi termékek, illetve a magas minőségű kiszolgálás.
Heiszler Gabriella ismertette, hogy az elmúlt három évben stabil, 20 százalék körüli fejlődés volt megfigyelhető, és mára a teljes magyarországi Spar-hálózat forgalmának 10 százalékát bonyolítja a franchise-rendszer, ami példaértékű a nemzetközi trendeket figyelembe véve.
Hozzá kell tenni, a Spar ma már a második legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi lánc, üzlethálózatának gerince a szupermarket, ám a kényelmi boltok mellett több 3000 négyzetméter feletti hipermarketet is működtet.
Az elmúlt tíz évben összesen 242 üzlet csatlakozott a franchise-programhoz: ezek közül 36 Spar-partner, 69 Spar market, 86 OMV-Spar Express, 51 pedig Lukoil-Despar üzletként fut.
A hálózat napjainkban már több mint háromezer munkavállalónak biztosít megélhetést, azt pedig a kategória szerinti bontás is nyomatékosította, hogy továbbra is nagy jelentőségű értékesítési pontok a töltőállomások.
A programhoz tartozó üzletek összárbevétele évről évre emelkedik, tavaly már meghaladta a 82 milliárd forintot. Heiszler Gabriella erős alapként tekint arra, hogy a Spar-partnerprogramhoz évente átlagosan 23 új üzlet csatlakozik.