Ilyen Porschét fotózhatott le 321 km/h-val a traffipax a német autópályán

Nem motoros, hanem autós volt a tegnap elhíresült ámokfutó. Pechjére pont ott nyomta keményen a gázt, ahol volt sebességkorlátozás.

2025. 08. 07. 12:44
Porsche Panamera
Forrás: Porsche
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tegnapi cikkünkben még motoros szerepelt, de azóta kiderült, hogy a több mint 321 kilométeres sebességgel száguldó jármű valójában egy Porsche Panamera volt a németországi A2-es autópályán. Azt már tegnap is helyesen írtuk, hogy a gyorshajtásért 900 eurós (360 ezer forint) pénzbírságot szabtak ki a sofőrre (Magyarországon többet, 468 ezer forintot kellett volna fizetnie egy ekkora sebességtúllépésért). Egyébként nem ez a sebességrekord a német autópályákon: 2021-ben egy Bugattit 417 km/h-val mértek be szintén az A2-esen, de egy korlátozásmentes szakaszon. A sofőr ellen eljárás indult, de végül a hatóságok nem tudták bizonyítani, hogy illegális autóversenyen vett volna részt, így az eljárást megszüntették. 

2025. július 28-án több mint 200-zal ment gyorsabban a Porsche a megengedettnél, amikor a rendőrök mobil radarja rögzítette Burg közelében egy rutinellenőrzés során. A sofőr a bírságon túl két büntetőpontot is kapott, és három hónapra el is tiltották a vezetéstől – közölte 

a magdeburgi rendőrség, amely új gyorshajtási rekordnak tekinti az esetet,

melynek kapcsán egy felhívást is intézett a közlekedőkhöz: „a gyorshajtás nemcsak a sofőrt, hanem a többi közlekedőt is veszélyezteti. Tartsák be a sebességkorlátozásokat – így biztonságban maradhatnak az utakon, és elkerülhetik a súlyos bírságokat, a jogosítványukra levonható büntetőpontokat és a vezetési tilalmat” – írták.

A Panamera csúcsváltozata 782 lóerős, és 325 km/h a végsebessége. Fotó: Porsche

Köztudott, hogy Németország autópályáin sok helyen nincs sebességkorlát (de ezeken a helyeken is 130 km/h az ajánlott sebesség), azonban a szabad száguldás nem mindenhol megengedett. Bizonyos szakaszokon és az építési zónákban sebességkorlát van érvényben: a most elcsípett autós például egy 120 km/h-s korlátozást hagyott figyelmen kívül.

Németországban rendre feltámad a vita arról, hogy maradjanak-e a korlátozás nélküli szakaszok. Az országos sebességkorlátozások mellett érvelők biztonsági és éghajlati aggályokra hivatkoznak, az autóklubok és az autóslobbi viszont az autópályás száguldás szabadságát jognak és Németország kulturális örökségének tekintik.

A harmadik generációs Panamera Turbo S E-Hybrid műszerfala. Fotó: Porsche

Egyébként még a Porsche Panamerából csak egyetlen változat, a legdrágább és legerősebb, az új Turbo S E-Hybrid képes 321 km/h-val menni. Ennek hajtáslánca egy 599 lóerős négyliteres, benzines V8-asból és egy PDK-váltóba integrált 190 lóerős villanymotorból áll, melyek kombinált csúcsteljesítménye eléri a 782 lóerőt. Az üresen 2365 kilogrammot nyomó sportlimuzin 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 0–100 km/h-ra, 9,9 másodperc alatt 0–200 km/h-ra, és 1,8 másodperc alatt 80–120 km/h-ra. A végsebessége 325 km/h.

Ide kapcsolódik, hogy Magyarországon a rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebesség-ellenőrzést végez – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.