Több lencse, kevesebb kolbász

A dánoknak húsfogyasztásuk kétharmadát zöldségekkel és más növényekkel kellene helyettesíteniük ahhoz, hogy elérjék az ország által kitűzött klímacélokat a 2020-as évek végére – közölte kedden egy független dán kormányzati tanácsadó.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 02. 28. 17:52
kolbász
20220212 Hajdúböszörmény fotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari Napló Tizennegyedik alkalommal rendezték meg a Hajdúsági Disznótort és Hajdúsági Népművészeti Napot. Fotó: KISS ANNAMARIE/Hajdú-Bihari Napló
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dán klímatanács által előterjesztett javaslatok között a legfontosabb a környezetet előállításukkal megterhelő élelmiszerekre kivetett adó volt. A bizottság javaslata szerint a kormánynak a marhahúsra – amelynek a legnagyobb a karbonlábnyoma – 33 százalék körüli adót kellene kivetnie – jelentette ki a tanács elnöke, Peter Mollgaard a Reuters hírügynökségnek. 

A dán klímavédelmi stratégiáról szóló éves jelentés szerint a kormánynak kötelező 70 százalékkal visszaszorítania az ország szén-dioxid-kibocsátását.

A jelentés szerint a dánok a világátlag nagyjából kétszeresét fogyasztják olyan állati eredetű élelmiszerekből, mint a sertéshús, a marhahús és a tejtermékek. A táplálkozással kapcsolatos károsanyag-kibocsátás alapján Dánia a világ legszennyezőbb országai közé tartozik. 

Jelentős sertéshústermelőként – az országban minden lakosra két sertés jut – a sült disznóhús az egyik legfontosabb fogása az ország konyhájának.

Dánia területének fele földművelés alatt áll, így a világ legintenzívebb művelésű országai közé tartozik.

Borítókép: kolbász és hurka (Fotó: Kiss Annamarie/Hajdú-bihari Napló)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.