Nem várnak trendfordulót a hazai édességpiacon a gyártók – írta a Vg.hu a Magyar Édességgyártók Szövetségére hivatkozva. A lap cikke szerint a fogyasztók nem engednek a minőségből, a hazai édességgyártók tapasztalatai szerint a termékek körében tapasztalható áremelkedések ellenére a legtöbben továbbra is a jó minőségű csokoládékat helyezik a kosaraikba.
Intődy Gábor, a szervezet titkára szerint a prémium termékek árát továbbra is megfizetik a vásárlók. S lehet, hogy tovább válogatnak, lehet, hogy másik terméket választanak, mint korábban, de a minőség és a jó ár-érték arány továbbra is a legfontosabb fogyasztói szempont.
Ezt támasztják alá a szövetség által a múlt évben elvégzett kutatás eredményei is. Eszerint a vásárlók ötven százaléka a jó minőségű édességeket keresi a boltokban, negyven százalékuk pedig időnként az ár, időnként a minőség alapján dönt. A szakember nem számít arra, hogy a boltokból jó néhány éve eltűnt, silány minőségű, kakaómasszából készült termékek ismét megjelennének a kínálatban.
A húsvéti csokoládépiaccal kapcsolatban elmondta: 2020-ban, a pandémia első évében mintegy 20-25 százalékkal esett vissza a forgalom, a következő évben azonban a fokozatos nyitás adott némi optimizmust az embereknek, aminek köszönhetően a forgalom a 2019-es szintre ugrott vissza.
Tavaly viszont kilőtt az édességpiac: a forgalom értékben harmadával, az eladott termékek mennyisége negyedével nőtt az előző évhez képest. A pozitív trend az idén is folytatódni látszik, bár a mennyiségben inkább stagnálásra vagy enyhe, tíz százalékot meg nem haladó csökkenésre számítanak a gyártók.
A húsvéti slágertermékek közt várhatóan idén is a csokinyulak kerülnek az élre, a tojások továbbra is a második helyen szerepelnek majd az eladott termékek sorrendjében.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Vémi Zoltán)