Drágább csokinyúl kerülhet a kosarakba

Mélyebben a zsebébe kell nyúlnia annak, aki csokoládéfigurával örvendeztetné meg szeretteit húsvétkor – adta hírül a Vg.hu. Bár a termékek ára nagyot nőtt az elmúlt időszakban, a gyártók tapasztalatai szerint a vásárlók továbbra is a minőség alapján választanak. Az idei húsvéti szezonban a piaci szereplők várakozásai szerint a forgalom értékben tovább nő majd, míg az eladott mennyiségben legfeljebb tízszázalékos visszaesés valószínűsíthető.

Magyar Nemzet
2023. 03. 29. 17:12
20210401 Budaörs Tesco Húsvét bevásárlás vásárlás Fotó: Vémi Zoltán VZ Világgazdaság VG A képen: csokinyúl Fotó: Vémi Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem várnak trendfordulót a hazai édességpiacon a gyártók – írta a Vg.hu a Magyar Édességgyártók Szövetségére hivatkozva. A lap cikke szerint a fogyasztók nem engednek a minőségből, a hazai édességgyártók tapasztalatai szerint a termékek körében tapasztalható áremelkedések ellenére a legtöbben továbbra is a jó minőségű csokoládékat helyezik a kosaraikba. 

A vásárlók a magasabb árak ellenére is a jó minőségű termékeket keresik a boltokban. Fotó: Vajda János

Intődy Gábor, a szervezet titkára szerint a prémium termékek árát továbbra is megfizetik a vásárlók. S lehet, hogy tovább válogatnak, lehet, hogy másik terméket választanak, mint korábban, de a minőség és a jó ár-érték arány továbbra is a legfontosabb fogyasztói szempont. 

Ezt támasztják alá a szövetség által a múlt évben elvégzett kutatás eredményei is. Eszerint a vásárlók ötven százaléka a jó minőségű édességeket keresi a boltokban, negyven százalékuk pedig időnként az ár, időnként a minőség alapján dönt. A szakember nem számít arra, hogy a boltokból jó néhány éve eltűnt, silány minőségű, kakaómasszából készült termékek ismét megjelennének a kínálatban.

A húsvéti csokoládépiaccal kapcsolatban elmondta: 2020-ban, a pandémia első évében mintegy 20-25 százalékkal esett vissza a forgalom, a következő évben azonban a fokozatos nyitás adott némi optimizmust az embereknek, aminek köszönhetően a forgalom a 2019-es szintre ugrott vissza. 

Tavaly viszont kilőtt az édességpiac: a forgalom értékben harmadával, az eladott termékek mennyisége negyedével nőtt az előző évhez képest. A pozitív trend az idén is folytatódni látszik, bár a mennyiségben inkább stagnálásra vagy enyhe, tíz százalékot meg nem haladó csökkenésre számítanak a gyártók. 

A húsvéti slágertermékek közt várhatóan idén is a csokinyulak kerülnek az élre, a tojások továbbra is a második helyen szerepelnek majd az eladott termékek sorrendjében.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Vémi Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.