Június 15-én reggel leszállt a Tarom állami légitársaság különjárata – a pilótaállásban Catalin Prunariuval, Dumitru-Dorin Prunariu űrhajós fiával – Brassó megyei és háromszéki, illetve bukaresti hivatalosságokkal a fedélzeten, és ezzel Brassóban hivatalosan is megnyílt az 1989-es rendszerváltoztatás óta épült egyetlen romániai reptér. Az ünnepi külsőségek, az első gépnek dukáló vízágyúzás befejeztével azonban máris botrány dagasztja a légikikötő eddig sem eseménytelen történetét. A piacon új szereplőnek számító, az egyetlen, menetrend szerinti járatok üzemeltetését tervező román Dan Air légitársaság tulajdonosa előbb a Román Légiforgalom-irányító Szolgálatnak (Romatsa) ment neki, majd a légikikötő menedzsmentjének is, szabotázsról, illetve átverésről beszélve.

Forrás: Brasov Airport
A vádaskodás alapjául a reptér 7 és 19 óra közötti nyitvatartásáról szóló rendelkezés szolgál, aminek következtében a Dan Air egyelőre több brassói járatát is kénytelen összevonni a bukarestiekkel.
A cég a Romatsára hárítja a felelősséget, amelynek vezérigazgatója, Adrian Cojocna szerint viszont a reptér vezetősége döntött a nyitvatartási rendről. „A mi szerepünk az utasok biztonságának szavatolása. Az első járatot sikeresen irányították az aradi toronyból. A brassói reptér nyitvatartási rendjét annak vezetősége szabta meg. Tervezzük a program meghosszabbítását, de személyzethiánnyal küszködünk a repülésirányítók terén” – mondta Cojocna.
Az órarend szűkítését indokló hivatkozás eredeténél az áll, hogy a dél-erdélyi nagyváros melletti Vidombákon (románul Ghimbav, német neve Weidenbach) tervezett reptér létesítése sokáig azon akadt fenn, hogy a Romatsa nem rendelkezett megfelelő anyagi alapokkal az irányítótorony megépítésére. Többkörös tárgyalás után fogadták el, hogy a virtuális légiirányítás módszerét alkalmazzák, végül az a döntés született, hogy a Brassótól 450 kilométerre nyugatra, a magyar–román határ közvetlen közelében fekvő aradi reptéren dolgozók lássák el ezt a feladatot. Az ottani virtuális irányítótorony munkatársai azonban csak 19 óráig dolgoznak, így azt követően reggelig „bezárul” Brassó fölött az ég. A megfelelő számú szakember kiképzéséig egyesek szerint megoldást jelentene, hogy a napi több száz járatot menedzselő bukaresti Henri Coanda nemzetközi reptér forgalomirányítói vegyék át a késő esti és éjszakai órák feladatait. A másik kérdés, hogy az eredetileg 2021-es nyitást hirdető reptér terveibe miért nem fért bele elegendő szakember időben való felkészítése.