Megszólaltak az élelmiszerüzletek, ezek a termékek lesznek olcsóbbak mától a kötelező akciózás miatt

Ez várható a Penny, a Lidl, a Tesco, az Auchan, a Coop üzleteiben.

magyar Nemzet
Forrás: VG2023. 06. 01. 13:23
Supermarket,Aisle,With,Empty,Black,Shopping,Cart. vásárlás, bevásárlókocsi, illusztráció
1933509284 Fotó: theshots.co
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Június 1-től, csütörtöktől életbe lép a kormány által előírt kötelező akciózás a boltokban. Hasonló intézkedésre itthon eddig még nem volt példa, de a rekordmagas élelmiszer-infláció leszorításának érdekében aligha lehet válogatni az eszközökben – írja a Világgazdaság (Vg). A portál azt is megjegyzi, hogy a kötelező akciózás viszont új elem idehaza, és egyelőre az a terv, hogy csak szeptember 30-ig marad érvényben. Gyorsan csináltak is egy körképet arról, hogy hogyan készülnek az üzletláncok az új időszámításra. 

Penny

Június 1-től a kötelezően előírt tízszázalékos kedvezmény helyett akár harmincszázalékos árengedményt is biztosítanak a húsz kiemelt kategória egy-egy termékére – tájékoztatta a lapot az üzletlánc, és felhívták a figyelmet arra is, hogy akciós újságjukban a kiválasztott árucikkeket kiemelt helyen jelenítik meg, amelyből az látszik, hogy 

a tejföl, az alma, a hagyma, a különböző pékáruk és tejtermékek vagy a kávé is legalább harminc százalékkal is olcsóbb lehet csütörtöktől.

Tesco

A vállalat arról tájékoztatta a Vg-t, hogy áruházaikban a meghatározott promóciós eszközzel hívják fel a figyelmet a tíz százalékkal kedvezőbb árú termékekre, valamint az adott termékek polccímkéjén, illetve online oldalán is jelölik az árkedvezményt. A mától érvényes tescós akciók között 

 ötven százalék kedvezménnyel értékesített vaj, 48 százalékkal kedvezőbb árú tejföl és 45 százalékkal olcsóbb friss zöldség is található.

Hozzátették, hogy a vásárlók a kormány által meghatározott húsz termékkör mindegyikében a tíz százalékot általában jelentősen meghaladó Clubcard- és bombaáras kedvezményekkel is számolhatnak.

Auchan

Hétről hétre átlagosan háromezer terméket kínálnak majd kedvező, úgynevezett OkAuchan-áron – közölte az üzletlánc. A kedvezmény mértéke esetenként elérheti akár a negyven százalékot is. 

„Az Auchan üzletekben tehát bizton lehet számítani arra, hogy a központi akciókon kívül hetente háromezer árucikkhez – a többi nagy bolthálózattal összehasonlítva is – jó áron lehet hozzájutni, amelyeket hamarosan a piros és sárga »OkAuchan-ár« jelölés segítségével könnyen meg lehet találni" – tájékoztattak. 

Lidl

A vállalat a rendeletben meghatározottak szerint felkészült a kötelező akciózásra, az alkalmazott kedvezmények mértéke pedig húsz és ötven százalék között alakul – tájékoztattak. Ez alapján a június 1-jétől június 7-ig tartó időszakban például

  • a friss húsok és húskészítmények esetében 25–30 százalékos kedvezményt biztosít, 
  • egyes tejek és tejtermékek, valamint a pékáruk 25–40 százalék közötti akciókkal lesznek elérhetők, 
  • továbbá a megjelölt gyümölcsöket 25–30 százalékos kedvezménnyel lehet majd megvásárolni.

Coop

Mintegy 1700 Coop-üzletben egészítik majd ki az akciós választékot a június 1-től érvényes intézkedések, összesen nagyjából 2200 boltjuk működik Magyarországon, tehát hatszáz egységre nem vonatkozik a kötelező akciózás. Azonban sz összes üzletükre igaz, hogy jelenleg az akciós rendszerben hetente több száz terméket akcióznak. „A kötelező akciózásban érintett termékkategóriák ezt az termékkört színesítik majd a jövőben, mivel zömében most is van akciós választék ezekben a termékkategóriákban” – mutattak rá.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.