Eredményes az online árfigyelés és a kötelező akciózás

Év végére egy számjegyűre csökkenhet az infláció.

Magyar Nemzet
2023. 07. 21. 11:15
20230306 Kaposvár A vásárlókért „harcolnak” az üzletláncok. Szinte naponta jelentik be, hogy mely termékek árát mérséklik. Vannak olyan boltok, ahol csak néhány élelmiszer ára változott, a Lidl bejelentette, újabb száz termék árát csökkentik. Fotó: Lang Róbert lr Somogyi Hírlap Fotó: Lang Róbert
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A július 1. és július 19. közötti időszakban a 62 termékkategóriából 53 termékkategóriában csökkentek a termékek átlagárai. A 62 termékcsoportban az árak átlagosan 6,7 százalékkal mérséklődtek. Ennek mintegy 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve 1,8 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatása lehet a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve – állapította meg pénteki közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).

Az elmúlt egy hétben az online platformra kötelezően szolgáltatandó 62 termékkategóriából 38 termékkategóriában tovább mérséklődtek az átlagárak: leginkább a kefir, a margarin, a spagetti és a zöldpaprika ára csökkent. Az élelmiszerárak alakulását tekintve egyre nagyobb esély mutatkozik arra, hogy a kormány határozott szándékának megfelelően, a szankciós infláció már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenhet – hangsúlyozta a GFM.

Július eleje óta jelentős, több mint húszszázalékos árcsökkenés volt tapasztalható a zöldpaprika, a fokhagyma és az újburgonya esetében, több mint 15 százalékkal csökkent az alma, a kelkáposzta, a spagetti és a teljes kiőrlésű kenyér ára, valamint tíz százalékot meghaladó mértékben ment lejjebb a fehér kenyér, a fejes káposzta, a kefir, a margarin, a natúr joghurt, a sertészsír és a vöröshagyma ára is. A húsok közül a baromfihúsok árai csökkentek a leginkább, jellemzően öt-tíz százalék közötti mértékben.

Az árak csökkenését az árfigyelő rendszer mellett a kormányzat által június 1-jétől elindított kötelező akciózás is támogatta – mutatott rá a GFM. 

 Az online platform népszerűségét mutatja, hogy nem egész három hét alatt 615 ezer látogatója volt, és összesen több mint 42 millió letöltés történt az oldalon. A szabadszavas keresések száma megközelíti a 234 ezret, amelyek során a látogatók leggyakrabban továbbra is a tej, a csirkemell, a sajt és a vaj szavakra kerestek.

Borítókép: Máris érezhető az élelmiszerárak csökkenése (Fotó: Somogy Megyei Hírlap/Lang Róbert)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.