Együttműködési megállapodást írt alá a kormány a fuvarozókkal

A cél, hogy a magyar árut magyar fuvarozók szállítsák.

2023. 11. 10. 15:18
fuvarozás, teherfuvarozás, kamion, teherautó, fuvarozók
illusztráció Fotó: Kisalföld/Nagy Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi fuvarozási és logisztikai ágazat erősítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete – jelentette be a gazdaságfejlesztési miniszter pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Nagy Márton kiemelte, a logisztika és a fuvarozás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaságban, a csaknem 2500 vállalatot magában foglaló és több mint 280 ezer embert foglalkoztató ágazat a gazdasági növekedés alapja.

A megállapodásban a kormány azt vállalta, hogy a gázolaj jövedékiadó-tartalmából visszaigényelhető összeget 10 forintra emeli, bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, harmadrészt pedig hogy maximálják az alvállalkozók számát.

A minimális szolgáltatási díj három alaptípusa: a minimális szolgáltatási alapdíj – amely a megtett útra járó úthasználati díj háromszorosa –, emellett meghatározzák a rakodási és raklapválogatási díjat, amelynek a minimumösszege bruttó 10 795 forint, valamint az állásidőre járó állásdíjat, amely legalább bruttó 8636 forint.

Ezért az aláírók – a fuvarozási szektor meghatározó szereplői – vállalták: törekedni fognak arra, hogy Magyarország területén lévő töltőállomásból vételezzék az üzemanyagot, csökkentik a járműflottáik átlagéletkorát, és továbbra is versenyképes, jó minőségű flottával dolgoznak, valamint technológiai fejlesztéseket hajtanak végre.

Nagy Márton jelezte, az ágazat megerősítése érdekében már korábban is léptek: a kormány a minisztérium javaslatára a napidíjat a belföldi működésnél 3000-ről 9000 forintra, külföldi kiküldetésnél pedig 60-ról 85 euróra emelte a fuvarozóknál.

A hazai logisztika fényes jövő előtt áll, és ezzel a lehetőséggel élni kell

– hangoztatta a miniszter, aki hozzátette: Magyarország mint a nyugati és keleti tőke és technológia találkozási pontja jelentős nemzetközi áruforgalmat bonyolít le, és ez a jövőben tovább fog emelkedni.

A szektor jelenleg a bruttó hazai hozzáadott érték 5 százalékát adja, ezt az értéket a kormányzat 2030-ra 10 százalékra kívánja emelni. Ez annak a következménye, hogy szeretnék felpörgetni az exportot, és cél, hogy a magyar árut magyar vállalkozások szállítsák el – ismertette a miniszter.

A kormány tudja, hogy mindezek érdekében a már ma is minőségi infrastruktúrát tovább kell fejleszteni: új autópálya építésével, vasútfejlesztéssel, a légi szállítmányozás megerősítésével és a logisztikai parkok fejlesztésével.

A hazai fuvarozók térnyerésének erősítése érdekében folytatódnak az egyeztetések, […] továbbra is nagyon szoros kapcsolatban leszünk a fuvarozók képviselőivel. Ahhoz, hogy az ipar és a kereskedelem zavartalanul működjön, nélkülözhetetlen a munkájuk

– fogalmazott Nagy Márton.

Barna Zsolt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke hangoztatta, hogy a mai nappal egy hosszú út fordulópontjára érkezett a szakma.

Füle László, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének elnöke elmondta, nagy lehetőség számukra ez a megállapodás, amellyel ebben a nehéz, gyorsan változó piaci környezetben támogatást kapnak. Azon dolgoznak majd, hogy a több mint 4000 tagjuk ki tudja használni a megállapodásban rejlő lehetőségeket. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Kisalföld/Nagy Gábor)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.