Így készül a tökéletes Black Friday kívánságlista (X)

Közeleg a fekete péntek, ami egykori, amerikai kezdeményezésből világméretű megmozdulássá vált. Adunk néhány tippet arra az esetre, ha még nem állt volna össze az a bizonyos kívánságlista. De még előtte tekintsünk vissza kicsit a múltba, hogy kiderítsük, mi ennek az őrületes 24 órának a története. Őrületes, az biztos, ha nem egyenesen őrült!

2023. 11. 16. 7:43
Forrás: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Black Friday, azaz fekete péntek, mint elnevezés, nem romantikus körülmények között született meg, hanem a hálaadás ünnepét követő őrület idején, amikor teljes káosz uralkodott, mert a vásárlók nemes egyszerűséggel elözönlötték a boltokat. Bár az igazsághoz és a történelmi hűséghez hozzátartozik, hogy ezt a megnevezést a XIX. században az amerikai aranypiac összeomlásakor használták legelőször. De ami az őrületes vásárlást illeti, ezáltal a kereskedelem felívelését szintén igaz, ugyanis a szakemberek megfigyelték, hogy az év egészében rosszul, vagy legfeljebb csak kielégítően teljesítő üzletek hálaadást követően kapcsoltak turbó fokozatra, nyilván a vásárlók tömeges felbukkanásának köszönhetően. A könyvelők egyébként a veszteséget pirossal, míg a profitot feketével jelölték, sokan ehhez is kötötték a név kialakulását.

Egy harmadik mítosz az ötvenes évekhez és az amerikai rendőrséghez kapcsolódik, akik fekete pénteknek nevezték el a szintén hálaadás utáni napot, amikor egy hagyományosan megtartott focimeccsre Philadelphiában rengetegen érkeztek, és velük együtt a bajok sem maradtak otthon: sok volt a tolvajlás és az egyéb balhé. Így alakult ki a fekete péntek, mint cseppet sem vonzó jelző. A kereskedőknek ez egyébként nem tetszett, a lényeg az, hogy a kifejezés mégis megmaradt, és az eredetileg egynapos őrület mára már kinőtte magát, sok esetben négy, öt, hat, vagy hét nap is joggal viselheti a Black Friday jelzőt.

Mi a jó benne, és miket érdemes felvenni a beszerzési listára?

A fekete péntek olyan mértékű akciózást jelent, ami év közben aligha fogható ki. Nem egyszer ötven, hatvan százalékkal kevesebbért, sokszor ingyen házhoz szállítással szerezhetőek be a régóta vágyott termékek.

Na, és hogy végre a várva várt listára térjünk! Egyrészt ilyenkor célszerű azokat a kozmetikumokat kosárba tenni, amik folyamatosan használatban vannak. Ekkor nagyobb tételben is berendelhetőek, így hosszan élvezhetőek a vásárlás előnyei. Másrészt ekkor érkezik el a pillanat arra, hogy olyan termékek, márkák kerüljenek a figyelem célkeresztjébe, amik eddig túl drágának, elérhetetlennek tűntek. Kitűnő példa erre a Beauty Of Joseon, vagy éppen a La Prairie. Sőt! A Black Friday akciózásainak hála akár mind a kettő a kosárban landolhat.

Ezen kívül azokat a kozmetikumokat is ildomos megvásárolni, amik régóta vágyottak, vagy amik feleslegesnek tűntek, ám valójában könnyen lehet, hogy kényelmet, szépséget és kellemet hozhatnak magukkal a hétköznapokba.

Végül, de nem utolsó sorban a fekete péntek apropóján már jó előre lerendezhető a karácsonyi bevásárlás, így mindenki olyan ajándékkal gazdagodhat, ami különleges, ami személyre szabott, ami mindezek mellett mégsem követel jelentős anyagi áldozatot. S bár még kicsit várnunk kell az akció kezdetére, addig is megéri végigböngészni a termékpalettát. (X)

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.