A nem mindennapi ajándékról további részletek is kiderültek: a ló Főúr névre hallgat, és a Mezőhegyesi Ménesbirtokról érkezett. Fajtája szerint nóniusz, ami a mezőhegyesi ménesben kitenyésztett, törvényileg védett lófajta. Fő jellemzőjeként a sokoldalúságot és a nyugodtságot szokás kiemelni, ami az Recep Tayyip Erdogannak adott fekete ménről is elmondható.
A magyar miniszterelnök arról is osztott meg felvételeket, hogy a török elnökkel közösen beülnek egy elektromos autóba.
A Togg török állami tulajdonú vállalat autóját próbálta ki a két politikus, az elektromos autót Orbán Viktor vezette.
A VG.hu beszámolt már arról, hogy akár a magyar piacra is bevezethetik az első török autót, a kizárólag elektromos meghajtású Toggot. Az erről szóló elképzelések nem csupán a márkakereskedők körében ismertek, hanem a magyar kormány is nyitottan áll hozzá. Legalábbis erre enged következtetni Szijjártó Péter interjúja, amelyet a török állami Anadolu hírügynökségnek adott még május elején. Szijjártó arról is beszélt, hogy
a Togg sorozatgyártásánál tartsák szem előtt a magyar piacot is, ugyanis meggyőződése szerint az ár-érték arány alapján a török jármű minden további nélkül kiállja a versenyt más, Magyarországon már forgalmazott autómárkával.
A Togg öt török vállalkozás konzorciumaként jött létre 2018-ban, és kizárólag tisztán elektromos modelleket gyárt a gemliki üzemében. Az első modellje a Togg T10X, amelynek az értékesítése idén márciusban megkezdődött.
A Togg valóban az első nagy török autógyártó konszern, azonban nem az első török autó, amely gyártásba került, az ugyanis a Devrim volt.
Az Autó-Motor portál már írt arról tavaly november elején, hogy ünnepélyes keretek között legördült az első autó a Togg gyárának szerelősoráról, a nagyszériás termelés azonban csak öt hónappal később indult meg.
A Togg projekt – a név a Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu rövidítése –, amely saját konstrukciójú villanyautókkal akarja meghódítani a helyi, majd a világpiacot, 2018-ban indult, és mostanra a célegyenesbe ért, hiszen tavaly október 29-én a Török Köztársaság napján ünnepélyes keretek között legördült az első autó az új gyár szerelősoráról. A piros színű szabadidő-autó egyelőre akkor még C-SUV projektnéven volt ismert, de később már rendes nevet kapott.