Lesöpör mindenkit a Temu webáruház?

Bár a kínai e-kereskedő Temu webáruház csupán néhány hónapja jelent meg itthon, máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly konkurenciának az új ázsiai versenytársat, amelynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában.

2024. 02. 09. 17:30
Temu webáruház

Fotó: NurPhoto via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel. 

A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire. 

A GKID felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot. Az Olcsóbbat.hu ezt szintén alátámasztotta, felmérésük azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők.

A magyar kereskedők 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24 százalék) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.

Webáruházak forgalma Forrás: olcsóbbat.hu

Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások.

Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője kifejtette:

A masszívan veszteséges kampányt hosszú távon ilyen intenzitással igen nehéz fenntartani, ezért a válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az első félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken. 

A felmérésből az is kiderül, hogy a magyar webáruházak csupán 17 százaléka érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad. A szakemberek szerint kérdés azonban, hogy közben hány hazai webáruház szűnik meg az öldöklő verseny hatására.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: NurPhoto via AFP) 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.