Új hír érkezett a hányatott sorsú M9-es autópályáról. A projektről a Világgazdaság március elején írta legutóbb, hogy ütemezetten zajlanak a tárgyalások az M9-es teherforgalmi határátkelőhelyig tartó déli lekötéséről.
Most a Magyar Építők arról számolt be, hogy már készülnek a bácskai településtől az országhatárig futó M9-es gyorsforgalmi út és egy új teherforgalmi határátkelőhely tervei. Az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a Roden Kft. és a Főmterv Zrt. készítheti el a Tompától az országhatárig futó, mintegy hét kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi út, valamint egy új teherforgalmi határátkelőhely terveit. Ez a két cég adta a legjobb ajánlatot az uniós közbeszerzési hirdetmény, a TED friss jelentése szerint. Az elnyert feladat értelmében a tervezőirodák vállalták az M9-es déli lekötése folytatásaként épülő út nyomvonalának kijelölését, a környezetvédelmi engedélyek megszerzését, valamint a tanulmányterv elkészítését.
Az M9-es autópálya megépítése régi terv. Ha teljes egészében elkészül, nagyjából 300 kilométer hosszúságot érne el. Ezzel ez az autópálya lenne a leghosszabb tranzitútvonal. Célja a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózat összekötése Magyarországon.
A teljes cikk itt olvasható:
Borítókép: M9-es: megépül Magyarország leghosszabb autópályája – kiválasztották, ki tervezi az új szakaszt (Fotó: Világgazdaság Varga György)