Folytatjuk a Déli körvasutat, mert ezzel a fejlesztéssel jobb lesz a közlekedés nemcsak a budapesti agglomerációban, hanem még a fővároson belül is – írta Lázár János építésügyi és fejlesztési miniszter Facebook-oldalán.
Leszögezte: az Európai Bizottság 290 millió euró támogatásban részesíti a Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonal korszerűsítését és bővítését. A meglévő két vágány felújítása mellett egy új, harmadik vágányt építünk, sőt, a szakasz egyes részein egy negyedik vágány is segíti majd a vonatok közlekedését.
Mindez azt is jelenti, hogy a politikai viták ellenére Magyarország képes lesz maradéktalanul lehívni a CEF keretében rendelkezésre álló uniós forrásokat, azaz egyetlen eurócent támogatást sem veszítünk el.
A budapesti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti rész a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú (a Keleti pályaudvar–Hegyeshalom vonal mellett), viszont erősen kapacitáshiányos szakasza. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is. Itt található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, amelyen a folyót keresztező vasúti forgalom mintegy 95 százaléka bonyolódik le.
A már említett kapacitáshiány viszont egyszerre akadályozza a folyamatosan növekvő igényű agglomerációs vasúti személyszállítás megszervezését, valamint a szintén dinamikusan növekvő teherforgalom akadálytalan haladását.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook)