Kiemelték: az új tarifarendszernek is köszönhetően ma többen és többet utaznak a MÁV-csoporttal, mint a pandémia előtti – rekordot jelentő – időszakban. Az utas- és utazásszám növekedése ugyanakkor kihívást jelent a gördülőállomány biztosításában.
A MÁV-csoport vasúti személyszállító vállalata, a MÁV–Start Zrt. ezt a kihívást – a használt és új járművek folyamatban lévő és tervezett beszerzése mellett – a meglévő flotta jobb rendelkezésre állásának biztosításával igyekszik kezelni.
E cél teljesítése érdekében a társaság előzetes piaci konzultációt ír ki Vasúti járművek rendelkezésre állás alapú karbantartása, nagyjavítása, forgóváz cseréje, balesetes javítása és korszerűsítése témában.
A közlemény szerint a piaci kapacitások felmérését célzó konzultáció értéke 950 milliárd forint. Ez keretösszeg, amely a szerződés megkötéstől számított nyolc évig biztosíthat fedezetet a járművek teljes körű karbantartására, nagyjavítására és balesetes járművek javítására.
Az új karbantartási modell eredményeként egy kézben összpontosulhat a MÁV–Start által üzemeltetett vasúti járművek fenntartási rendszere, legfőképpen pedig minden járműtípus esetében növekedhet a rendelkezésre álló üzem- és üzletképes járművek mennyisége.
Az előzetes piaci konzultáció nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással nem jár – közölték.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Mihádák Zoltán)