Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Airrel szemben, mert a légitársaság egy 2019-ben lezárt versenyfelügyeleti eljárás következményeként mintegy negyedmilliárd forint összértékű kompenzációs csomagot, illetve több konkrét intézkedést vállalt, amelyek végrehajtását a GVH Versenytanácsa kötelezően előírta a cégnek. A kötelezettségvállalás teljesítésének ötéves határideje lejárt, ezért a hatóság ellenőrzi az előírtak megvalósítását – közölte a GVH pénteken.

A közleményben felidézik: 2019 nyarán zárták le azt a versenyfelügyeleti eljárást, amely során a versenyhivatal számos megtévesztő gyakorlatot tárt fel a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban. A cég az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott fel, amit a GVH Versenytanácsa elfogadott, és előírta annak teljesítését.
De mit is vállalt pontosan a Wizz Air?
A Wizz Air vállalta, hogy a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. A kompenzációt a cégnek a fogyasztók Wizz-fiókjában kellett jóváírnia, és a fogyasztóknak öt évig volt lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását. Öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a cég átutalja az SOS Gyermekfalu Alapítványnak.
Azt is vállalta, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát, és célzott oktatási kampányt indít a légi utasok fogyasztói jogairól.
A GVH minden esetben részletesen vizsgálja a cégek által felajánlott – és a GVH által kötelezővé tett – vállalások teljesítését. Hiányos teljesítés vagy elmaradt igazolás esetén a versenytanács akár jelentős bírságot is kiszabhat – írták.
Arra is kitértek, hogy jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárást folytatnak a Wizz Airrel szemben. A GVH 2025. január 31-én közölte, hogy a légitársaság lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, ezzel pluszköltségeket okozva az utasoknak. A Wizz Air elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a nyolcvanmillió forintot. A GVH az utóbbi kötelezettségvállalás végrehajtását is ellenőrizni fogja.