Wizz Air: vizsgálja a versenyhivatal, hogy kifizette-e a légitársaság az ígért kompenzációt az utasoknak

A Wizz Air ellen jelenleg több versenyfelügyeleti eljárás is folyik, jelenleg a GVH egy 2019-es, már lezárt vizsgálatának az utóellenőrzése folyik. A Wizz Air többek között kompenzációt ígért az utasoknak.

2025. 03. 28. 11:06
LUS_3213 Illustration: Wizz Air plane at Budapest's Liszt Ferenc International Airport (Photo: Vilaggazdasag / Gyorgy Kallus)
(különböző illusztrációs anyagok) 

Fotó: Kallus György  LUS  
Világgazdaság  VG 

A képen: Wizzair 
repülőgép
Illusztráció Fotó: Világgazdaság/Kallus György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Airrel szemben, mert a légitársaság egy 2019-ben lezárt versenyfelügyeleti eljárás következményeként mintegy negyedmilliárd forint összértékű kompenzációs csomagot, illetve több konkrét intézkedést vállalt, amelyek végrehajtását a GVH Versenytanácsa kötelezően előírta a cégnek. A kötelezettségvállalás teljesítésének ötéves határideje lejárt, ezért a hatóság ellenőrzi az előírtak megvalósítását – közölte a GVH pénteken.

wizz air versenyfelügyeleti eljárás
Jelenleg több versenyfelügyeleti eljárás is folyik a Wizz Air ellen. Fotó: Világgazdaság/Kallus György

A közleményben felidézik: 2019 nyarán zárták le azt a versenyfelügyeleti eljárást, amely során a versenyhivatal számos megtévesztő gyakorlatot tárt fel a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban. A cég az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott fel, amit a GVH Versenytanácsa elfogadott, és előírta annak teljesítését.

 

De mit is vállalt pontosan a Wizz Air? 

A Wizz Air vállalta, hogy a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. A kompenzációt a cégnek a fogyasztók Wizz-fiókjában kellett jóváírnia, és a fogyasztóknak öt évig volt lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását. Öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a cég átutalja az SOS Gyermekfalu Alapítványnak. 

Azt is vállalta, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát, és célzott oktatási kampányt indít a légi utasok fogyasztói jogairól.

A GVH minden esetben részletesen vizsgálja a cégek által felajánlott – és a GVH által kötelezővé tett – vállalások teljesítését. Hiányos teljesítés vagy elmaradt igazolás esetén a versenytanács akár jelentős bírságot is kiszabhat – írták.

Arra is kitértek, hogy jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárást folytatnak a Wizz Airrel szemben. A GVH 2025. január 31-én közölte, hogy a légitársaság lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, ezzel pluszköltségeket okozva az utasoknak. A Wizz Air elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a nyolcvanmillió forintot. A GVH az utóbbi kötelezettségvállalás végrehajtását is ellenőrizni fogja.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.