A piramisok tövében száguldhatnak majd a szupervonatok

A Földközi-tenger partjáról a Vörös-tengerig repíti majd az utasokat a nagy sebességű vasút az egyiptomi sivatagon át.

2021. 01. 19. 7:45
French High Speed Train (TGV) made by French train maker Alstom stops next to German High Speed Train (ICE) made by Siemens at Munich's railway station
ICE-k és TGV-k a müncheni pályaudvaron. Nagy sebességű verseny az utasok kegyeiért Fotó: Lukas Barth
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

ICE-k és TGV-k a müncheni pályaudvaron. A nagy sebességű verseny az utasok kegyeiért Afrikában folytatódik

A Földközi-tengertől a Vörös-tengerig vezető, ezer kilométer hosszú nagy sebességű vasúti hálózat tervezésével, építésével és karbantartásával kapcsolatos egyetértési megállapodást írt alá az egyiptomi közlekedési minisztérium, a Siemens Mobility, valamint az Orascom Construction SAE és arab vállalkozók csoportja (Osman Ahmed). Az első szakasz egy 460 kilométeres vonal, amely a Földközi-tenger partján fekvő El Alameint és a vörös-tenger-parti Ain Sokhnát köti össze a majdani új fővároson keresztül, összesen 15 állomással.

A vonalat óránként 250 kilométeres sebességre tervezték, és egyaránt alkalmas személy- és teherszállításra – tette közzé a Railwaygazette.com.

A hárommilliárd dollár értékű mérnöki, járműbeszerzési és pályaépítési projekt 15 karbantartást is tartalmaz. A Siemens Mobility felelős a vasúti rendszerekért, 34 személyvonatot szállít nagy sebességű és regionális szolgáltatásokhoz, valamint tíz tehervasúti szerelvényt. Az egyetértési megállapodást Kairóban január közepén írták alá Essam Waly, az alagutakért felelős egyiptomi nemzeti hatóság elnöke és Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója, Mostafa Madbouly miniszterelnök, Kamel Al Wazir egyiptomi közlekedési miniszter, valamint Joe Kaeser, a Siemens AG elnöke és vezérigazgatója jelenlétében.

Az arab ország vasúti rendszerének fejlesztése lendületet vett az utóbbi években. Mint lapunk is beszámolt róla, az egyiptomi vasút 1300, részben Dunakeszin készülő vasúti személyvagon szállítására kötött szerződést a Transmashholdinggal.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.