A tudatos fogyasztók már készülnek az ünnepekre

Aki a korábbi évek tapasztalatai alapján idén arra készül, hogy a kedvezményes napokon vásárol nagyobb értékű terméket, érdemes már most figyelemmel kísérnie az aktuális árkínálatot.

2019. 10. 14. 15:30
null
Hamarosan kezdődik az év végi roham a boltokban Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tárgyak helyett egyre inkább az élményajándékok iránt érdeklődnek a magyar vásárlók, amelyeket a családjukkal, szeretteikkel közösen élvezhetnek, ebben utazási programok, kulturális, gasztronómiai, sportolási és kikapcsolódást segítő lehetőségek vannak leginkább – derül ki az első, már az év végi bevásárlási szezonról szóló előrejelzésekből. Az élményajándékok közül a korábbi években a legtöbben wellnessfürdőben eltöltött hétvégét adtak ajándékba, de előszeretettel ajándékoztak színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár krea­tívfoglalkozást is.

A MasterCard friss felmérése szerint ráadásul a lakosság kis része pénzügyi tudatosságból már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt beszerez valamit az ünnepekre. A kártyatársaság úgy számol, hogy a karácsonyt megelőző száz napban egy átlagos magyar vásárló százháromezer forintot költ ajándékokra. Emellett majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.

Hamarosan kezdődik az év végi roham a boltokban
Fotó: Bach Máté

A pénzügyi tudatosság szakértői szerint az előrelátó tervezés a költségek elosztását jelenti, így majd nem egyszerre terheli a családi kasszát az ajándékok, alkalmi használati eszközök és az alapanyagok bevásárlása – az idei ünnepi terveket érdemes mostanában összeállítani.

Az élményajándékozás térhódításával arra is felhívják a figyelmet, hogy a fogyasztók időben foglalják le a télen is mozgalmas belföldi turizmusban kínált szimpatikus programokat, a várakozások szerint ugyanis óriási érdeklődés lesz a népszerűbb ünnepi, sok esetben kedvezményes árú lehetőségek iránt. Különösen az iskolai szünet idején, illetve az ünnepnapokon elérhető élmények kínálata apadhat hamar.

Az év végi időszakban a legnagyobb napi forgalom a black fridayen, november 29-én várható. Ebben az időszakban mind az internetes kereskedelemben, mind a hagyományos üzletekben ak­ciókkal robbantják be az ünnepi idényt.

Nem mind arany, ami fénylik! Aki a korábbi évek tapasztalatai alapján idén arra készül, hogy a kedvezményes napokon vásárol nagyobb értékű terméket, érdemes már most figyelemmel kísérnie az aktuális árkínálatot, mivel tipikus módszere a webáruházaknak, hogy a hangzatos árengedmények előtt felemelik a termék eredeti árát, hogy majd ahhoz viszonyítva tűnjön magasnak a fekete péntekre meghirdetett kedvezmény.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.