Figyelmen kívül hagyta a Media Markt és a Tesco áruházlánc, hogy a nemrégiben bejelentett fúziójukhoz a Gazdasági Versenyhivatal engedélyén túl az épített környezet alakításáról és védelméről szóló, ismertebb nevén plázatörvény általános korlátozásai alól felmentést adó plázabizottság jóváhagyása is szükséges. Február utolsó napján – a tervezett kilenc átalakításból elsőként – megnyitották a XVII. kerületi Pesti úton lévő Tesco hipermarketben az úgynevezett „bolt a boltban” koncepciójú árusítóhelyet, ahol a műszaki fogyasztási cikkeket bérlőként a Media Markt forgalmazza, saját pénztárral és ügyfélszolgálattal.
– Az üzletnyitás jogszerűtlennek tűnik, mert ahhoz szükséges a plázatörvény alóli felmentés is, mivel jelentős változásokat testesít meg a belső eladótérben kialakított önálló üzletrész. Az országos illetékességű Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatalhoz a cégek eleddig nem nyújtottak be kérelmet a felmentéshez, az üzletet azonban megnyitották, ezért néhány napon belül várhatóan a területileg illetékes kormányhivatal tart ellenőrzést a helyszínen, hogy kivizsgálja, az üzemeltetőknek megvannak-e a szükséges engedélyeik – közölték a Magyar Nemzettel kormányzati forrásból.

A plázabizottsághoz tehát azóta sem jutott el az ügy, mióta lapunk megírta: megítélésük szerint szükséges a jogszabály alóli felmentés a bérleti keretszerződés szerint hosszú távra tervezett átalakításokhoz, eljárásukat azonban csak kérelemre indíthatják meg, önálló hatáskörben nem. A miniszterek által delegált testület a plázatörvény előírásainak betartatását nem kényszerítheti ki a kereskedelmi cégekből, az illetékes kormányhivatal viszont kezdeményezhet eljárást az ügyben – tudtuk meg.
A versenyhatóság január végén közölte: engedélyezték, hogy a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft. a jövőben kilenc Tesco hipermarketen belül saját boltrészt alakítson ki.
A tervek szerint a Pesti úti áruház mellett egy veszprémi, egy soproni, egy bajai, egy esztergomi, egy szekszárdi, egy dunaújvárosi, egy kaposvári és egy tatabányai Tesco hipermarket eladóterén belül építenének ki szakosított boltokat (úgynevezett shop-in-shopokat), ezek működtetése a terjeszkedéshez saját alkalmazottakat toborzó bérlő, vagyis a Media Markt feladata lesz.