Európa legerősebb szuperexpresszgyártója jött létre

A francia Alstom, a TGV-vonatok gyártója tegnap bejelentette, hogy hivatalosan is aláírta a szerződést a Bombardier vasúti járműgyártó cégének megvásárlásáról. A tranzakció végleges lezárása 2021 első negyedévében várható. A unió versenyjogi vizsgálata nem talált kizáró okot, miközben egy éve megtiltották a Siemens és az Alstom fúzióját.

2020. 09. 17. 10:56
null
Az Alstom orrhosszal győzött a cégfelvásárlási versenyben
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az Alstom célja, hogy a következő négy-öt évben négyszázmillió eurós költségszinergiákat hozzon létre, és középtávon helyreállítsa a kanadai járműgyártó haszonkulcsát a szokásos szintre. A Bombardier Transportation megvásárlása átalakulást jelent az Alstomnak – mondta Henri Poupart-Lafarge elnök-vezérigazgató. Lehetővé teszi a csoportnak, hogy felgyorsítsa stratégiai terveinek a megvalósítását, és megerősítse vezető szerepét egy dinamikus piacon, olyan időben, amikor a fenntartható közlekedés áll a globális törekvések középpontjában – olvasható a Railway Gazette tudósításában.

Az Alstom orrhosszal győzött a cégfelvásárlási versenyben

 

Az Európai Bizottság július 31-én hagyta jóvá, hogy az Alstom megszerezze a Bombardier Transportation céget. – A nagy sebességű vasúti piac területén, a versenyjogi aggályok megoldására felkínált átfogó jogorvoslati lehetőségeknek köszönhetően, a bizottság képes volt ezt a tranzakciót gyorsan áttekinteni és jóváhagyni – mondta Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős alelnök. Az akvizíció várhatóan 2021 első felében zárul le, feltéve, ha megfelel további más joghatóságok kívánalmainak – tette közzé a szakportál.

Az egyiknek sikerül, a másiknak nem

Emlékezetes, hogy milyen nagy port vert fel, amikor 2019 februárjában a bizottság megtiltotta a német Siemens Mobility és a francia Alstom korábban javasolt egyesülését, mondván, hogy a társaságok nem kínáltak elegendő biztosítékot a szuperexpresszek piacán a versennyel kapcsolatos aggályaik kezelésére. Egy évvel később megszületett az egyetértési nyilatkozat, amely szerint az Alstom megvásárolja a Bombardier Transportation száz százalékát a Bombardier Inc.-től és a kanadai Québec tartománytól.

Az Alstom elnök-vezérigazgatója, Henri Poupart-Lafarge szerint a Bombardier Transportation kiegészítő földrajzi jelenlétet és ipari kapacitást hoz az Alstomnak a növekvő piacokon, míg a Bombardier elnöke és vezérigazgatója, Alain Bellemare szerint a közlekedési divízió értékesítése lehetővé teszi, hogy a cég a repülőgép gyártásra összpontosítson. Az Európai Bizottság versenyjogi felvetéseinek kezelése érdekében

az Alstom kötelezettségvállalások sorozatát ajánlotta fel.

 

Ezek felölelik a Hitachival együttműködésben gyártott V300 Zefiro nagy sebességű vonatokhoz szükséges, illetve a Bombardier Transportation által gyártott eszközöket, az Egyesült Királyság HS2 projektjét, valamint a Bombardier Talent 3 motorvonatok és a Berlin melletti Hennigsdorf telephelyén található elkülönített gyártóberendezések értékesítését. A Bizottság végső engedélye a kötelezettségvállalások teljes betartásától függ.

Új európai bajnok születik

Az egyesülés révén erősebb Alstom és Bombardier jön létre – mondta Vestager. A jóváhagyást kommentálva Maria Leenen, az SCI Verkehr tanácsadó cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a két legnagyobb európai járműgyártó egyesülése óriási változást hoz majd Európában, de világszerte egyaránt. Az egyesülés előtt az új vasúti járművek 77 százalékát a világ tíz legnagyobb gyártója szállította – mondta Leenen. 2017-ben ez még csak 73 százalék volt. Az egyesülés eredményeként a koncentrációs folyamat további lendületet kap.

Az Alstom és a Bombardier jelenleg Németország piacának hetven százalékát, Franciaországénak csaknem száz százalékát látja el.

 

Az egyesülésre azonban sürgősen szükség van az európai vasúti munkahelyek nagy részének hosszú távú biztosítása érdekében. Leenen szerint ugyanakkor a bizottság jóváhagyása meglepő, tekintettel az új társaság erőteljes piaci jelenlétére a fontos járműszegmensekben és országokban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.