Hiánypótló mesterségesintelligencia-oktatás indul

A gazdaság minden szegmensében használják már a mesterséges intelligenciát, de erre dedikált üzleti képzés a hazai felsőoktatásban eddig nem volt.

2021. 03. 02. 17:24
Az érzelmeket egyelőre bonyolult algoritmusok révén mutatják ki a robotok
Az érzelmeket egyelőre bonyolult algoritmusok révén mutatják ki a robotok Fotó: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdaság minden szegmensében használják már a mesterséges intelligenciát (MI), vagyis a munkaerőpiacra kerülőknek tisztában kell lenniük az új technológia mibenlétével. Azonban erre dedikált üzleti képzés a hazai felsőoktatásban eddig nem volt. Ezt a hiányt pótlandó indítja el a tavaszi szemesztertől a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) pénzügyi és számviteli, illetve a külkereskedelmi karának minden alapszakán, valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) a marketing mesterszakon a Microsoft nemzetközi MI Üzleti Iskola nevű tananyag oktatását.

Egyik intézménynek sem újdonság az MI, de azt valószínűleg kevesen tudják, hogy

Magyarországon már 1996-ban elindult a tudományág kutatása az SZTE-n.

A kutatócsoport vezetője, Gyimóthy Tibor egy Google-nél dolgozó magyar matematikust idézett az oktatási programot bemutató online tájékoztatón. Szegedi Krisztián gondolatmenete szerint 2000 és 2015 között a szoftver megette a világot, vagyis az informatikai programok ma már az életünk minden területét segítik. A következő időszakban pedig az MI eszi meg a szoftvert, és valóban, az informatikát alkalmazó szegmensekben már régóta működnek a tanuló algoritmusok, és minden jel arra utal, hogy hamarosan nem marad kivétel.

Nemcsak a humanoid robotokban, hanem egyre inkább minden informatikai megoldásban alkalmazzák az intelligens, tanulni képes algoritmusokat
Fotó: REUTERS/Benoit Tessier

Vagyis az MI már messze nem a szűk szakma játszótere – mutatott rá Heidrich Balázs, a BGE rektora –, ezért sem volt nehéz integrálni az oktatási programot a képzésekbe, adta magát a fejlesztési kényszer. Dietz Ferenc kancellár úgy vélekedett, hogy miután az MI előbb-utóbb ugyanannyira megkerülhetetlen lesz, mint ma az internet, nem szabad ismét elkövetni azt a hibát, amit az informatika oktatásával, hogy a többi tárgytól elkülönítve tanították, tanítják. Holott, ahogyan ma az informatikát, holnap

az MI-t is minden tudományterületen használni fogják, ide értve a társadalom- és a bölcsészettudományokat is

– jelentette ki a kancellár.

Hogy a mesterséges intelligenciának milyen szerepe lehet az üzleti oktatásban, azt a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója mutatta be. Csanak Gabriella rávilágított: az oktatási program célja az, hogy

olyan döntéshozók kerüljenek a munkaerőpiacra, akik tisztában vannak azzal, miként teremt az MI új értéket a vállalat és ügyfelei számára, hogyan illeszkedik az alkalmazása az általános üzletstratégiába.

– A vállalatoknál egyszerűbb meghozni a technológiai váltást célzó döntéseket, viszont általában nagyobb kihívást jelent a szervezeti kultúra átalakítása, a dolgozók gondolkodásmódjának megváltoztatása – tette hozzá, jelezve, hogy külön modul készült arról, hogyan kell egy szervezetet felkészíteni a technológiaváltással járó változások befogadására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.