Napokon belül, április 16-án elkezd ketyegni az óra, és három hónap múltán, ha nem történik érdemi elmozdulás, és az Európai Parlament is rábólint, a jelen formájában lép életbe az első mobilitási csomag – mondta el lapunk kérésére Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozó Egyesülete (MKFE) megbízott főtitkár-helyettese. Bár a pandémiás helyzet miatt akár a csomag átgondolása is logikus lépés lenne, az intézkedéseket kezdeményező nyugati országok fuvarozóinak lobbija kitart, és hatályossá válhat a jogszabály. Mint ismert, az Európai Unió tagállamai kedden elfogadták az uniós közúti szállítási ágazat reformját jelentő új szabályokat, amelyek a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetését, munkakörülményeit is meghatározzák. A járművezetők kiküldetésére, a fuvarozó saját országán kívül végzett szállítási műveletekre vonatkozó rendszer szabályai szerint hét napon belül legfeljebb három szállítási művelet, úgynevezett kabotázs végezhető.
Óriásit lépett előre Magyarország
Nemzetközi léptékben is az élmezőnybe tartoznak a zöldátállás eredményei.