Lecsapott a versenyhivatal a dr. Gődénnyel hirdető cégre

A reklámokban az egészségügyi szakemberek ajánlásai megtévesztő módon azt üzenhetik, hogy egyes termékek megbízhatóbbak.

Magyar Nemzet
2020. 10. 29. 12:09
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Nutriversum Kft. étrend-kiegészítő termékeket forgalmazó vállalkozással szemben, mert feltételezhetően jogsértő módon, orvos vagy egészségügyi szakember ajánlására vonatkozó állításokat tettek közzé a videóikban – közölte a GVH.

A hivatal úgy indokolja a vizsgálatot, hogy a Gődény György gyógyszerész szereplésével készült hirdetések olyan állításokat tartalmaznak, amelyek nem felelnek meg az élelmiszerekre vonatkozó ágazati szabályoknak.

A versenyhivatal emberei úgy vélik, hogy a reklámokban az egyes egészségügyi szakemberek ajánlásai megtévesztő módon azt üzenhetik, hogy egyes termékek megbízhatóbbak, hatásosabbak a többinél, ami nem minden esetben megalapozott állítás, ezért félrevezetik a vásárlókat.

A GVH emlékeztet: azt az uniós szabályozás sem engedi meg, hogy a cégek az élelmiszerek ajánlásaiban orvosokra, egészségügyi szakemberekre, vagy akár egészségügyi szervezetekre hivatkozzanak. Az ilyen reklámüzenetek ugyanis a tartalmuk valóságától függetlenül eleve jogsértőek, így ezen szempontok alapján a hivatal szerint a dr. Gődény közreműködésével a YouTube-on sugárzott felvételekkel megvalósult kereskedelmi gyakorlat jogszerűsége megkérdőjelezhető.

A Nutriversum Kft. elleni eljárás időtartama három hónap, de indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – jelezték.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.