Ötéves a Ferihegyi bádogterminál

Egyeztetések zajlanak a kormány és a Budapest Airport között a légikikötő tervezett fejlesztéseiről — tudta meg lapunk. Mint ismert, a kabinet 77 pontban fogalmazta meg követeléseit a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér tulajdonosának, ezek között szerepel, hogy az év végéig kulturáltabb körülményeket kell biztosítani a fapados légitársaságok utasainak Ferihegyen.

2019. 04. 26. 7:34
A fapados légitársaságok utasai idén még biztosan így várakoznak Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar kormány által megfogalmazott 77 pontos csomagról egyeztetések zajlanak a felek között, erről a Budapest Airport most nem kíván nyilatkozni – közölte kérdésünkre a reptérüzemeltető.

A kormány többek között azt kívánja elérni, hogy a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületeket az év végéig bontsák el, ezzel szemben a Budapest Airport terveiben az szerepel, hogy a bádogterminált is kiváltó új, 3. terminálnak csupán a tervezése kezdődik meg idén.

A fapados légitársaságok utasai idén még biztosan így várakoznak
Fotó: Bach Máté

Májusban lesz öt éve, hogy megnyitották kapuikat a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületek Ferihegyen. A Budapest Airport szóhasználatában egyszerűsített beszállítókapunak nevezett eszközök közül a B oldalon lévőket már felszámolták, amikor megépült a 2B utasmóló.

Az Európán belüli úti célokra repülő fapadosok utasai azonban továbbra is a könnyűszerkezetes váróban tölthetik a boarding idejét. Az egyszerűsített beszállítókapuk kezdetben fém utasterelő kerítést, valamint sörsátrakat jelentettek, amelyeket azután állítottak fel a reptér betonján, hogy a fapadosokat átköltöztették Ferihegy 1-ről. Mindez 2012 őszén, a Malév leállása után fél évvel történt.

A könnyűszerkezetes fémépületek, amelyekbe befúj a szél és az aljukban nagyobb esők után megáll a víz, valamivel komfortosabb megoldást jelentettek a korábbiaknál, azt azonban nem sokan gondolták, hogy fél évtized múlva még mindig együtt kell élni a bádog esőbeállókkal.

A kormány most határidőt szabott a bádogterminál eltávolítására: december 31. után nem állhat fenn a jelenlegi állapot, különben akár rendeleti úton betiltják az épület használatát – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.

A kormány Fürjes Balázs államtitkár vezetésével 77 pontból álló követeléscsomagot fogalmazott meg, és egyértelművé tették, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha gondatlan a saját tulajdonával.

Gulyás Gergely emlékeztetett, hogy a reptéri parkolóház építését a plázastop miatt állították le, de hozzátette, az is tűrhetetlen, hogy olyan építkezés történjen azon a helyszínen, amely ellehetetleníti a gyorsvasút hatékony eljutását a reptérre.

Lapunk kérdésére a reptérkezelő nem kívánta közölni, hogy mikorra várható a „bádogváros” elbontása. Hardy Mihály azt mondta, hogy a kormány és a Budapest Airport között zajló tárgyalások alatt nem nyilatkoznak a kérdésben.

Jost Lammers vezérigazgató egy korábbi interjúban azt mondta, sürgetőbb volt a nem schengeni forgalom nagyobb arányú bővülése miatt a B oldalon lévő új utasmóló-beruházást elvégezni. Szerinte a sokat kritizált bádog­épületek kiváltása csak ezután következhet.

Elmondta: a fejlesztési tervekben 3-as terminál névre hallgató utasforgalmi épülethez idén készülnek el a tervek, és kezdik el az engedélyeztetést. A 225 milliárd forintos (700 millió eurós) beruházás 2024-ig valósulhat meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.