A magyar kormány által megfogalmazott 77 pontos csomagról egyeztetések zajlanak a felek között, erről a Budapest Airport most nem kíván nyilatkozni – közölte kérdésünkre a reptérüzemeltető.
A kormány többek között azt kívánja elérni, hogy a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületeket az év végéig bontsák el, ezzel szemben a Budapest Airport terveiben az szerepel, hogy a bádogterminált is kiváltó új, 3. terminálnak csupán a tervezése kezdődik meg idén.

Fotó: Bach Máté
Májusban lesz öt éve, hogy megnyitották kapuikat a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületek Ferihegyen. A Budapest Airport szóhasználatában egyszerűsített beszállítókapunak nevezett eszközök közül a B oldalon lévőket már felszámolták, amikor megépült a 2B utasmóló.
Az Európán belüli úti célokra repülő fapadosok utasai azonban továbbra is a könnyűszerkezetes váróban tölthetik a boarding idejét. Az egyszerűsített beszállítókapuk kezdetben fém utasterelő kerítést, valamint sörsátrakat jelentettek, amelyeket azután állítottak fel a reptér betonján, hogy a fapadosokat átköltöztették Ferihegy 1-ről. Mindez 2012 őszén, a Malév leállása után fél évvel történt.
A könnyűszerkezetes fémépületek, amelyekbe befúj a szél és az aljukban nagyobb esők után megáll a víz, valamivel komfortosabb megoldást jelentettek a korábbiaknál, azt azonban nem sokan gondolták, hogy fél évtized múlva még mindig együtt kell élni a bádog esőbeállókkal.
A kormány most határidőt szabott a bádogterminál eltávolítására: december 31. után nem állhat fenn a jelenlegi állapot, különben akár rendeleti úton betiltják az épület használatát – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.
A kormány Fürjes Balázs államtitkár vezetésével 77 pontból álló követeléscsomagot fogalmazott meg, és egyértelművé tették, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha gondatlan a saját tulajdonával.
Gulyás Gergely emlékeztetett, hogy a reptéri parkolóház építését a plázastop miatt állították le, de hozzátette, az is tűrhetetlen, hogy olyan építkezés történjen azon a helyszínen, amely ellehetetleníti a gyorsvasút hatékony eljutását a reptérre.