„Sikerünket alapvetően munkavállalóinknak köszönhetjük” (X)

Dulin Judit, a Lidl Magyarország HRügyvezetője mások mellett a cég munkáltatói- és gazdasági szerepéről, munkavállalóik megbecsüléséről is beszélt.

Forrás: SZPONZORÁLT TARTALOM2021. 04. 27. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dulin Judittal, a Lidl Magyarország HR ügyvezetőjével a cég munkáltatói szerepéről, az egyedülálló, versenyképes béreikről, a munkavállalók megbecsültségének fontosságáról és a vállalat gazdasági szerepéről beszélgettünk.

– A Lidl Magyarország a második helyet foglalja el a kiskereskedelmi láncok között. Mit gondol, mi a töretlen fejlődésük titka?

– Azt gondolom, hogy alapvetően két fő titkunk van, két alappillér. Az egyik az, hogy minőségi, kedvező árú, széles kínálattal várjuk a vevőket minden boltunkban – legyen az egy vidéki kisvárosban vagy a főváros központjában. A másik pedig, hogy a munkavállalóink nagyon felkészültek és elkötelezettek.

– A folyamatos bővülés a munkavállalóik számának növekedésével is jár, előkelő helyet foglalnak el a legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cégek között Magyarországon. Hány embert alkalmaznak ma és mi szerepel a hosszú távú terveik között?

2004-ben indultunk és annak az évnek a végére 1221 munkavállalónk volt. Ebből építkeztünk tovább úgy, hogy már elértük a 7500 fős létszámot is, és ezzel a 11. legtöbb munkavállalót foglalkoztató cég vagyunk Magyarországon. Tervezzük a további fejlődést, létszámnövelést is. Rövid távú terveink között szerepel az új ecseri raktárunk megnyitása, ez 400 új munkahelyet hoz majd magával. Ezzel együtt összesen nagyságrendileg 1000 új munkavállónak tervezünk munkahelyet teremteni a Lidl Magyarországnál 2021-ben. Dinamikusan haladunk, és a hosszú távú célunk az, hogy még több munkahelyet hozhassunk létre, és ezáltal továbbra is a magyar gazdaság meghatározó motorja lehessünk.

– Stabil, megbízható munkaadóként mit gondol, mi jelenti a legnagyobb értéket a munkavállalóik számára?

Azt gondolom, hogy a munkavállalóink továbbra is nagyon fontosnak tartják a versenyképes béreket, emellett a béren kívüli egyéb juttatásokat. Azt is látjuk, hogy fontos a csapat, és az, hogy elismerjük a munkájukat. A pandémia következtében sokat jelent az a biztonság, amit a Lidl erős háttere tud nyújtani. A pályázóink száma elképesztően magas, a pandémia idején volt olyan hónap, amikor 11 ezer pályázat érkezett be, de átlagosan nyolcezren küldik el hozzánk az önéletrajzukat havonta.

Dulin Judit, HR ügyvezető
Fotó: Lidl Magyarország

– A vállalat országosan egyedülálló ütemben, a nehéz idők ellenére is jelentős mértékben növeli a munkavállalók bérét. Miért teszik, tehetik ezt?

Alapvetően a munkavállalóink felkészültségére és elkötelezettségére építünk, hiszen ők jelentik cégünk sikerét. Ezért nagyon fontosnak tartom, hogy valóban versenyképesen, ha lehet, a lehető legjobban fizetett dolgozókkal tudjunk működni. Ennek köszönhető, hogy egyedülálló ütemben fejlesztjük a munkavállalói béreket. Az elmúlt három év során csaknem húszmilliárd forintot fordítottunk bérfejlesztése, a 2021-es gazdasági évben további 7,16 milliárd forintot terveztünk be bértömeg növelésre. Idén minden munkavállaló esetében eléri a bértömeg-növekedés az átlagos tíz százalékot, ami, azt gondolom, hogy ebben a gazdasági környezetben, amiben most élünk, egy tényleg különleges lehetőség.

– A magas bérek mellett a béren kívüli juttatásokat és dolgozóik képzését is preferálják.

Amellett, hogy fontos a magas fizetés, a béren kívüli juttatások is széles körűek nálunk. Van jubileumi jutalmunk, adunk baby boxot az újszülötteknek, karácsonyi ajándékot a munkavállalóinknak. Munkavállalóink partnereinknél kedvezményeket kapnak, ami bizonyos szolgáltatások, termékek esetében akár az ötven százalékot is elérheti. A csomagunk kiemelt eleme az a nagy értékű egészségbiztosítási program, amelynek a keretében nemcsak szűrőprogramot kapnak a kollégák, hanem a prevenció mellett gyógyulást elősegítő rendelésre is járhatnak. A cafetéria adóterhét száz százalékban átvállalja a cég, így a dolgozók további havi bruttó 37 847 forintot kapnak. Emellett száz százalékban térítjük a munkába járás költségét.

– A vállalat egyre erősebb munkáltatói presztízsét jelzi, hogy az elmúlt évek során számos díjjal jutalmazták Önöket. Milyen visszajelzést adnak ezek a díjak?

Most már hosszú évek óta a magyar vásárlók egyik nagy kedvence a Lidl, ha bevásárlásról van szó. Az utóbbi öt évben azon dolgoztunk, hogy akkor is az áruházláncra gondoljanak a magyarok, ha munkahelyet keresnek. Vagyis a Lidl legyen az első és egyben legjobb választás számukra. Elnyert munkáltatói díjaink egyértelműen azt mutatják nekünk, hogy jó úton haladunk.

– Mit ad a Lidl az ország gazdaságához? Mennyire meghatározó a szerepe?

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a saját lehetőségeinkhez képest maximálisan támogassuk a magyar gazdaságot. Annak továbbra is meghatározó szereplői szeretnénk lenni. Országszerte 7500 munkavállalót foglalkoztatunk, és ez a szám még tovább fog emelkedni. 2013 óta működik a magyar beszállítókért létrehozott programunk, amit kifejezetten azzal a céllal alapítottunk, hogy támogassuk a hazai beszállítókat, és növeljük a magyar termékek arányát a polcainkon. Erre nemcsak a lakosság, hanem az állam is igényt tart, és mi ebben maximálisan partnerek vagyunk. Immár több mint 440 magyar beszállító csaknem 3800 terméke érhető el nálunk és lehetőséget biztosítunk arra is, hogy a termékek a külföldi Lidl áruházak polcain is megjelenjenek. A dinamikus fejlődésünknek köszönhetően a beruházásainkkal is hozzájárulunk a hazai gazdaság újraindításához. A negyedik ecseri logisztikai központunk 35 milliárd forintos beruházást jelent, amit a magyar kormány is támogatott, és ami a terveink szerint most novemberben el is készül.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.