230 ezren csatlakoztak az EP-választáson való részvételre ösztönző európai kampányhoz

Európa-szerte csaknem 230 ezren csatlakoztak az Európai Parlament (EP) politikamentes tájékoztató kampányához, amelyben a választási részvételre ösztönöznek. A Magyarországon Szavazni fogok címen futó kampányhoz idehaza mintegy nyolc és fél ezren csatlakoztak, hogy elmondják, miért tartják fontosnak voksuk leadását a májusi szavazáson.

Forrás: MTI2019. 04. 17. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén először meghirdetett Szavazni fogok (This time I'm voting) kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a demokratikus részvétel, a szavazás fontosságára, ösztönözze a részvételt az európai választáson, és mozgósítsa azokat, akik hasznosnak gondolják az EU-t. Az Európai Parlament mint intézmény nem támogat egyetlen politikai csoportot vagy jelöltet sem, azt tartja fontosnak, hogy a szavazópolgárok éljenek választójogukkal, a lehetőséggel, hogy befolyásolják a döntéseket.

A kezdeményezéshez Magyarországról a szavaznifogok.eu weboldalon lehet csatlakozni, ehhez névre és email-címre van szükség. A regisztrálók egyedi linket kapnak, amelyre elkészíthetik saját videójukat arról, miért tartják fontosnak a választási részvételt, és ezt a linket megoszthatják ismerőseikkel az online térben. A feliratkozók így hitelesen, a „saját nyelvükön” adhatják tovább, kinek miért fontos, hogy részt vegyen jövője alakításában.

A weboldalon önkéntesként is lehet csatlakozni a kampányhoz, ők események, rendezvények szervezésében, előkészítésében vehetnek részt.

Az Európai Parlament magyar kapcsolattartó irodája az MTI-vel azt közölte: a legfrissebb adatok szerint Európa-szerte 228 194 feliratkozója van a kampánynak, közülük 21 586 önkéntes, azaz regisztrációjakor jelezte, hogy online vagy offline szívesen rendezne vagy segítene rendezni eseményeket. Magyarországon jelenleg 8488-an regisztráltak, közülük 681-en önkéntesnek is jelentkeztek.

A Szavazni fogok közösség tagjai saját mikrokörnyezetükben mozgósítanak, az EP magyarországi kapcsolattartó irodája mintegy húsz hazai önkéntessel áll folyamatosan kapcsolatban, ők saját rendezvényeket is szerveznek.

Regisztrációjuknál a Szavazni fogok közösség tagjai érdeklődési köreiket is megjelölhetik, a három legnépszerűbb téma Magyarországon az EU és a fiatalok kapcsolata, Európa jövője, valamint az EU és a jogok kapcsolata.

Az EP magyar kapcsolattartó irodájának tájékoztatása szerint a kampány egyik fő célcsoportja a fiatalabb korosztály. Bár a fiatalok mennek el legkevésbé szavazni, egyre több végzős középiskolás, egyetemista és fiatal munkavállaló érdeklődik a Szavazni fogok iránt. Az iroda több helyen rendezett fórumot ugyanakkor nyugdíjasoknak is.

Több diák- és ifjúsági szervezettel – mint az Erasmus Student Network, a HEAD (House of European Affairs and Diplomacy), a Doktoranduszok Országos Szövetsége – is együttműködik az EP az intézményi kampányban, ezek a szervezetek az EP-vel közösen vagy önállóan szerveznek Szavazni fogok rendezvényeket. A regionális eseményeken a Europe Direct hálózata nyújt segítséget.

Az EP magyarországi kapcsolattartó irodája az első rendezvényét tavaly októberben tartotta, akkor találkoztak a legkorábban a közösséghez csatlakozó magyar önkéntesekkel. Azóta vidéki nagyvárosok egyetemein, középiskoláiban, városházáin, könyvtáraiban jártak országszerte, február közepén pedig kétnapos tréninget tartottak 250 önkéntesnek. A rendezvények naptára folyamatosan frissül a https://magyarorszag.szavaznifogok.eu/ oldalon.

Öt éve az EP-választáson a jogosultak 42 százaléka vett részt, Magyarországon a részvételi arány 29 százalékos volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.