Betiltják Franciaországban az el nem adott fogyasztási cikkek megsemmisítését

Edouard Philippe francia kormányfő kedden bejelentette, hogy betiltják az el nem adott fogyasztási cikkek megsemmisítését, a jövőben ezeket be kell szolgáltatni újrahasznosításra, újrafeldolgozásra.

Forrás: MTI2019. 06. 05. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A francia miniszterelnöki hivatal szerint évente több mint 650 millió euró értékű fogyasztási cikket dobnak el vagy semmisítenek meg Franciaországban, ötször többet, mint amennyit jótékonyság gyanánt elajándékoznak.

A nem élelmiszer jellegű árucikkek – mint ruházat, elektronikai cikkek, higiéniai termékek, kozmetikumok – megsemmisítési tilalma négy éven belül fog életbe lépni – közölte a kormányfő.

„Megdöbbentő ez a pazarlás, megdöbbentő a józan ész számára. Ez botrány” – hangoztatta Philippe, amikor bejelentette az intézkedéseket egy párizsi diszkontüzletben.

Brune Poirson francia környezetvédelmi államtitkár januárban tett ígéretet a fogyasztási árucikkek kidobása problémájának megoldására, amikor egy televíziós dokumentumfilm feltárta, hogy az Amazon internetes kereskedőház megsemmisíti több millió olyan termékét, amelyet visszaküldtek a vásárlók.

A brit Burberry divatcég szintén felháborodást váltott ki tavaly azzal, hogy beismerte, évente eléget mintegy 28,6 millió fontnyi eladatlan ruházati terméket, kiegészítőket, parfümöket, megakadályozandó, hogy áron alul kerüljenek piacra.

A francia kormányfő közölte, hogy különrendelkezéseket mérlegelnek a luxusiparra, hogy rávegyék a cégeket az újrahasznosításra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.