A Biden-adminisztráció két útvonalat pécézett ki magának. Az egyik a New Orleans-i Claiborne gyorsforgalmi út, a másik a New York állambeli Syracuse 81-es államközi útja. A kormányzat szerint ezek az infrastruktúra „régóta fennálló és tartós faji igazságtalanságának” példái.
A Joe Biden által előterjesztett terv szerint milliárdokat költenek arra, hogy a jelenlegi autópályákat felszámolják, és az új projektekkel „előmozdítsák a faji méltányosságot és a környezeti igazságosságot” a városrészek „újracsatlakozására”.
„A strukturális rasszizmus és a tartós gazdasági egyenlőtlenség munkavállalók millióit lehetetleníti el” – olvasható a tervben.
A gondolat nem új keletű, tavaly Pete Buttigieg, Joe Biden közlekedésügyi minisztere kijelentette, „a fekete és a barna környékeket aránytalanul felosztották az autópálya-projektek, a megfelelő átszállási és szállítási erőforrások hiánya miatt elkülönítették őket”.
Bidenék tervét azonban sokan kritikával illetik. A Fox Newson Tucker Carlson arra hívta fel a figyelmet, hogy inkább autópályákat rombolnak le, mintsem építenének.
„Sokkal több autópálya számíthat erre a sorsra. Azok az emberek, akik rasszistának tartják az autópályákat, több tíz milliárd dollárt kapnak ennek a tervnek a részeként, mindaddig, amíg a Biden-kormány alulteljesített közösségeknek nevezi őket”
– fogalmazott.
Buttigieg egyébként nemrég lebukott azzal, hogy bár környezetbarátnak próbálja magát beállítani és a biciklizést propagálja, egy kiszivárgott felvétel tanúsága szerint autóval közlekedik, csak a távok utolsó részét teszi meg biciklivel.
Nemrég egyébként keményen kritizálták a minisztert, amiért egy tévéinterjúban javasolta, hogy a sofőrök fizessenek adót az általuk megtett mérföldek alapján az infrastruktúra-fejlesztések finanszírozása érdekében.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: MTI/AP/Carolyn Kaster