Japán egy új, friss medvehúst árusító modellel bővítette az automaták nagy és eklektikus tárházát, amely nem várt sikert aratott – írja a Guardian.
Folyamatos vásárlóáradatot vonzott a médiajelentések szerint az északi Akita prefektúrában található automata, mióta tavaly év végén felállították.
A 250 grammonként 2200 jenért (13 font/ 16,50 dollár) kapható hús népszerűnek bizonyult a közeli Semboku város vasútállomásán leszálló utasok körében, de az üzemeltető a mintegy 400 kilométerre fekvő Tokióból is kapott postai rendelésre vonatkozó kéréseket.
Japánban azért sikeresek az automaták, mert így kizárt a fizikai érintkezés más emberekkel. A Covid-járvány rádöbbentette az egészségükre egyébként is kifejezetten odafigyelő japánokat, hogy ez egy nagyon jó módszer a kapcsolatfelvétel elkerülésére. Az automatákban lévő hús olyan medvékből származik, amelyeket egy helyi vadászklub tagjai fognak el a hegyekben, akiknek az éves vadászati szezonban engedélyezték, hogy bizonyos számú medvét elejtsenek.
Az automata novemberben jelent meg, miután a Soba Goro, egy helyi étterem felfedezte a lehetőséget, hogy az uráli konyhát turisztikai látványosságként használja fel.
A medvehúsfogyasztás Japán északi részén a legmagasabb, ahol konzervekben, sőt instant curryként is árulják. Íze enyhén vadízű, egyesek a szarvashoz hasonlítják, és gyakran pörköltként tálalják.
A Japán Automatagyártók Szövetsége szerint az automaták száma 2000-ben érte el az 5,6 millió darabot, minden 23 emberre jut egy. Ez 2020-ra alig több mint négymillióra csökkent, de még mindig Japánban van a világon a legtöbb egy főre jutó automata.
Japán legnagyobb bálnavadászati vállalata, a Kyodo Senpaku nemrégiben kezdte el árulni a bálnahúst az automatákból, hogy ezzel is növelje a fogyasztást. A cég azt tervezi, hogy a következő öt évben országszerte száz helyre telepíti ezeket.
Borítókép: Fekete medve Japán északi részén (Foto: The Guardian)