A vásárlók felháborodásával szembesült az amerikai Kohl’s áruház, miután árulni kezdte a csecsemőknek és kisgyermekeknek készült LMBTQ-tematikájú ruha kollekcióját. Az üzletekben a Pride-alkalmából megjelenő árucikkeken többek közt azonos nemű párok, szivárványszínű büszkeség zászlók szerepelnek, ezeket pedig egytől egyig 3–9 hónapos gyermekeknek tervezték.
A termékekről készült képek végigsöpörtek az interneten, a különböző közösségimédia-felületeken a felhasználók szót emeltek az ellen, hogy a Kohl’s ráerőlteti az LMBTQ-ideológiát a fiatalokra.
Többen a cég bojkottjára szólítottak fel.
A Kohl’s egyébként évek óta kiáll az LMBTQ-közösségek mellett, ez ugyanakkor nem mindenkinek tetszik. A Kohl’s Corporation részvényei csak az elmúlt egy évben több mint ötven százalékot zuhantak.
A közelmúltban több nagy amerikai vállalat is jelentős piaci részesedés veszteséget szenvedett el, miután LMBTQ-témákat és influenszereket népszerűsítő termékeket forgalmazott a gyerekeknek.
Alig két héttel ezelőtt a Target amerikai üzletlánc került a viták középpontjába, miután a vásárlók felháborodtak a gyermekeknek készített Pride árucikk-kollekció miatt. Az üzletekben kapható termékek között olyan egyrészes fürdőruhák szerepelnek, amelyek extra ágyékfedésűek, valamint olyan bögrék, amelyeken az áll, hogy „genderfluid”, „azaz nemek közötti átjárhatóság”.
A Target egyik bennfentese a Fox News Digitalnak elmondta, hogy sok helyen, főként a déli vidéki területeken, áthelyezték vagy felszámolták a Pride-részlegeket, hogy elkerüljék azokat a visszhangokat, amelyeket a Bud Light kapott az elmúlt hetekben, miután egy transznemű influenszert használt fel egy promóciós kampányban.
A Target piaci részesedése a Dow Jones Market Data Group adatai szerint 12,6 százalékkal csökkent a botrány kirobbanása óta. Ez csaknem tízmilliárd dolláros veszteséget jelent a vállalatnak.
Borítókép: Kisgyermekek a Pride felvonuláson (Fotó: Havran Zoltán)