Beperelhetik a Burger Kinget a kis Whopperek miatt

A kereset szerint a Burger King megtévesztette a vásárlóit, mivel az étlapon nagyobbnak tüntette fel a Whoppert a valóságosnál.

Gábor Márton
2023. 08. 30. 14:25
FRANCE - LOGO BURGER KING
Burger King sign in Paris, 30th of september 2022. Photography by Fiora Garenzi / Hans Lucas. Logo Burger King a Paris, 30 septembre 2022. Photographie par Fiora Garenzi / Hans Lucas. (Photo by Fiora Garenzi / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP) Fotó: Hans Lucas via AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Burger Kingnek perrel kell szembenéznie, mert a Whopper nevű hamburgere nagyobbnak tűnik az étlapokon, mint amilyen a valóságban. Azzal vádolják a gyorséttermet, hogy megtévesztette a vásárlókat azzal, hogy a hamburgert húsosabb pogácsával és olyan összetevőkkel reklámozta, amelyek a zsemlénél is nagyobbak.

A felperesek állításai hamisak

– mondta a gyorsétteremlánc illetékese a BBC brit közmédiának. A világhírű márka tulajdonosai korábban azzal érveltek, hogy nem kötelező olyan hamburgert felszolgálni, amely pontosan olyan, mint a képen.

Az ítéletben Roy Altman amerikai kerületi bíró azt mondta, az esküdtekre kell bízni a döntést. Ugyanakkor elutasította azokat az állításokat, amelyek szerint a Burger King megtévesztette a vásárlókat a televíziós és az online hirdetéseivel.

A reklámunkban bemutatott lángon grillezett marhahúspogácsák ugyanazok, mint a több millió Whopper szendvicsben, amelyet országszerte szolgálunk fel a vendégeknek

– mondta a Burger King szóvivője.

Az elmúlt időszakban más gyorsétteremláncok esetében is jogi útra terelték a vásárlók azt, hogy a reklámokban hamis állításokkal szembesülnek, aminek a következményeként nem a reklámokban feltüntetett termékekhez jutottak hozzá. 

Az év elején a Taco Bellt beperelték az Egyesült Államokban, mert a pizzáikat kevesebb feltéttel árulták, mint amivel reklámozták. Tavaly pedig egy New York-i férfi csoportos pert javasolt a McDonald’s és a Wendy’s ellen, amelyben tisztességtelen és megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal vádolta meg a két céget. A perben azt állították, hogy a McDonald’s és a Wendy’s hamburgerei a marketinganyagokban legalább 15 százalékkal nagyobbak voltak, mint a valóságban.

Borítókép: A Burger King egyik étterme Párizsban (Fotó: Hans Lucas via AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.