A Burger Kingnek perrel kell szembenéznie, mert a Whopper nevű hamburgere nagyobbnak tűnik az étlapokon, mint amilyen a valóságban. Azzal vádolják a gyorséttermet, hogy megtévesztette a vásárlókat azzal, hogy a hamburgert húsosabb pogácsával és olyan összetevőkkel reklámozta, amelyek a zsemlénél is nagyobbak.
A felperesek állításai hamisak
– mondta a gyorsétteremlánc illetékese a BBC brit közmédiának. A világhírű márka tulajdonosai korábban azzal érveltek, hogy nem kötelező olyan hamburgert felszolgálni, amely pontosan olyan, mint a képen.
Az ítéletben Roy Altman amerikai kerületi bíró azt mondta, az esküdtekre kell bízni a döntést. Ugyanakkor elutasította azokat az állításokat, amelyek szerint a Burger King megtévesztette a vásárlókat a televíziós és az online hirdetéseivel.
A reklámunkban bemutatott lángon grillezett marhahúspogácsák ugyanazok, mint a több millió Whopper szendvicsben, amelyet országszerte szolgálunk fel a vendégeknek
– mondta a Burger King szóvivője.
Az elmúlt időszakban más gyorsétteremláncok esetében is jogi útra terelték a vásárlók azt, hogy a reklámokban hamis állításokkal szembesülnek, aminek a következményeként nem a reklámokban feltüntetett termékekhez jutottak hozzá.
Az év elején a Taco Bellt beperelték az Egyesült Államokban, mert a pizzáikat kevesebb feltéttel árulták, mint amivel reklámozták. Tavaly pedig egy New York-i férfi csoportos pert javasolt a McDonald’s és a Wendy’s ellen, amelyben tisztességtelen és megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal vádolta meg a két céget. A perben azt állították, hogy a McDonald’s és a Wendy’s hamburgerei a marketinganyagokban legalább 15 százalékkal nagyobbak voltak, mint a valóságban.
Borítókép: A Burger King egyik étterme Párizsban (Fotó: Hans Lucas via AFP)