Ketrecharc vagy szájkarate: ki nyerné a Zuckerberg–Musk bunyót?

Szakértők szerint a két üzletember hatékony reklámstratégiájáról szól a ketrecharc ötlete.

2023. 08. 14. 16:32
Forrás: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már hetek óta a címlapokon van Elon Musk és Mark Zuckerberg, akik azt tervezik, hogy egy ketrecharc mérkőzés keretein belül mérik össze erejüket. A Meta vezetője azonban úgy látja, riválisa a kifogásokat keresi, hogy a nagy küzdelemre ne kerüljön sor. Ez idáig még időpontot sem egyeztettek a felek.

Múlt héten Zuckerberg az augusztus 26-ai dátumot javasolta a mérkőzésre, ezt követően pénteken Elon Musk már arról írt, egyeztetett az olasz miniszterelnökkel és kulturális miniszterrel, javasolva, hogy az ókorai római korszakot idézze a harc.

Az egyeztetésekről Gennaro Sangiuliano olasz kulturális miniszter is beszámolt, közlése szerint nem Rómában fogják megrendezni a küzdelmet, így mint lehetséges helyszín, nincs a listán az ókori Colosseum.

Vasárnap azonban már azt írta a Meta-vezér közösségi oldalára, Musk nem fogadta el az augusztus végi dátumot, arra hivatkozva, hogy műtétre van szüksége. A lehetséges beavatkozásról még múlt pénteken számolt be az X közösségi oldal (korábban Twitter) vezetője, akkor azt írta, néhány hónapra van szüksége. „Ha Elon valaha is komolyan veszi az eseményt, tudja, hogyan érhet el engem. Más esetben ideje továbblépni. Arra fogok koncentrálni, hogy olyan emberekkel versenyezek, akik komolyan veszik a sportot” – tette hozzá Zuckerberg.

Dana White, az Ultimate Fighting Championship (UFC) amerikai vállalat elnöke azonban már azt állította, részt vesz a harc megszervezésében és mindkét üzletember egyértelműen nyitott a mérkőzésre.

Azonban egyre gyakrabban hallani, hogy nem hisznek a Zuckerberg–Musk küzdelemben.

Mathieu Deflem, a Dél-Kaliforniai Egyetem szociológiai professzora a The Washington Post amerikai napilapnak azt mondta, kétségei vannak afelől, hogy sor kerül a küzdelemre: állítása szerint noha izgalmasnak tűnik az ötlet, kontraproduktív lehet. Laura Grindstaff amerikai szociológus is hasonló véleményt fogalmazott meg: szintén nem tartja valószínűnek a fizikai küzdelmet, ehelyett azt emelte ki, mekkora népszerűségnek örvend a hír.

A szakértők többsége egyetért abban, hogy a két üzletember hatékony reklámstratégiát hajt végre, amelynek célja, hogy fenntartsák az emberek érdeklődését és több követőt szerezzenek közösségi oldalaikon.

A Zuckerberg és Musk közötti ketrecharc ötlete már június óta terjed a médiában, nagyjából az első hírek felröppenése után kezdte el latolgatni az esélyeket az Oddspedia weboldal.

A hétfő délelőtti adatok szerint Zuckerbergnek 79 százalékot jósolnak a győzelemre, ami annak tekintetében reálisnak tűnhet, hogy a Meta-vezér küzdősport múlttal is rendelkezik: májusban már azzal büszkélkedett, elindult élete első brazil jiu-jitsu versenyén, amelyről egy arany- és egy ezüstéremmel távozott.

Teljesítette emellett a The Murph nevű kihívást is, amely 1,6 kilométer távú futást, 100 húzódzkodást, 200 fekvőtámaszt, 300 guggolást, majd lezárásképp ismét 1,6 kilométeres futást foglal magába. Állítása szerint a feladatsort kevesebb, mint negyven perc alatt teljesítette, ráadásul több mint kilenc kilogrammos súlyokkal felszerelve.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a küzdelemre valóban sor kerül-e, ám Musk már közölte, élőben fogják közvetíteni az eseményt és a bevételt veteránokkal foglalkozó jótékonysági szervezetnek fogják adományozni.

Borítókép: Elon Musk, a SpaceX, a Twitter és a Tesla vezérigazgatója (balra), mellette Mark Zuckerberg, a Facebook megalkotója (Fotó: AFP/Alain Jocard és Andrew Caballero-Reynolds)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.