A Boeing vezérigazgatója, David Calhoun hétfőn bejelentette, hogy elhagyja a céget, ami az amúgy is nehéz időszakát élő cégnek még nehezebbé teszi a mindennapokat. Nem Calhoun az egyetlen felsővezető, aki távozik: Stanley Deal, a Boeing kereskedelmi repülőgépeinek vezetője hirtelen nyugdíjba vonul, helyét pedig Stephanie Pope, a cég operatív vezérigazgató-helyettese azonnali hatállyal veszi át.
A munkavállalóknak írt levelében Calhoun kifejtette, hogy az Alaska Airlines szerencsétlensége, amikor kiszakadt az ajtó a repülő oldalán, „vízválasztó pillanat” volt a Boeing számára, és azt mondta, hogy a vállalat „a jövőben megjavítja azt, ami nem működik”.
Calhoun annak a Dennis Muilenburgnak a helyére került, aki a 2018-as és 2019-es 737 MAX-baleset után távozott, amelyben 346 ember halt meg a tengerentúlon, és számos szövetségi vizsgálat és per indult a céggel szemben. Az elmúlt hetekben Calhount többször kérték, hogy magyarázza el a Boeing minőség-ellenőrzési problémáit az amerikai törvényhozóknak, miután az év elején az Alaska Airlines egyik járatán kitört az ajtó. Az incidens következményeivel volt tele a sajtó, a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA) és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács vizsgálatokat kezdeményezett a társasággal és alvállalkozójával, a Spirit AeroSystemsszel szemben.
A hónap elején az FAA közölte, hogy a vállalatnál végzett előzetes ellenőrzése – amely röviddel az alaszkai incidens után kezdődött – kimutatta, hogy a Boeing és a 737 MAX törzsszállítója, a Spirit AeroSystems nem teljesítette a minőség-ellenőrzési követelményeket gyártási folyamatai során. Eközben pedig az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálja, hogy az Alaska Airlines kitörött ajtaja miatt az esetet bűncselekménynek minősítse-e.