A minap volt volt a Lada Iskar világpremierje. Az autót a Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon mutatták be.
A szankciók igenis működnek. Nem tudnak repülni az orosz utasszállító gépek. Nem tudnak fegyvereket gyártani, mert olyan technika nincs. Oroszországban ma csak orosz autókat lehet kapni, rádió nélkül. Az orosz high-tech ipar a nyugati szankciók következtében egy GPS-t, egy rádiót nem tud betenni azokba az autókba
- mondta Márki-Zay Péter 2022-ben a Tranziton.
A politikus többször bebizonyította, a helyzetértékelése nem a legpontosabb, ahogy az új Lada-típus is mutatja. Arról nincsen vita, hogy ez nem egy kínai csúcsmárka, igen, ez egy orosz „népautó”.
Szankciók ide, szankciók oda – van rádió és GPS is az új Ladákban
A videóban megmutatja a készítője az autó küllemét, a fékeket is, de valódi részletességgel az autó belső funkcióit veszi szemügyre. Elöl-hátul automata ablakemelő, a tükrök szintén motorosak. A légterelők nagyon hasonlítanak ahhoz, ami a Renault autókban volt, amiben nincsen semmi csoda, hiszen 2022-ig a Renault-nak többségi részesedése volt a Ladát gyártó AvtoVAZ orosz vállalatban. A műszerek analógok.
Középen van egy kijelző. Ez egy előszériás változat, ahogy elhangzik a videóban. Későbbre ígérnek egy jelentősebb navigációs kijelzőt ígérnek a Yandexszel (a Yandex az Android orosz megfelelője ebben az esetben) és a Yandex-asszisztenssel, Aliceval. Van benne kétfokozatú ülésfűtés, USB-csatlakozási lehetőség. Manuális hűtés, illetve fűtés. A bemutatott autó hatfokozatú váltóval készült. Az autó hátsó ülései három főnek aligha lennének kényelmesek, de ketten jól elférnek.
Az AvtoVAZ vezetője elárulta a Mashnak az új Lada Iskra hozzávetőleges árát. „Ha most kerülne értékesítésre, akkor 1-1,2 millió rubelbe kerülne”– mondta Makszim Szokolov a Mashnak. (Nagyjából néggyel kell megszorozni a rubelt, hogy megkapjuk forintban. Tehát ötmillió forint alatt van az autó ára.) Az ár előzetes. Az új modellek tömeggyártását csak 2025-ben kezdik meg. A Lada Vesta ára például most 1,5-2 millió rubel között van.
A fejlesztésbe és a gyártásba 23 milliárd rubelt fektettek be. Az új Lada egyszerre három karosszériában mutatkozott be: szedán, kombi és kombi Cross. A modellválasztékban van ötfokozatú kézi váltó 90 lóerős motorral, amelynek térfogata 1,6 liter. Illetve ugyanazzal a térfogattal és hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy automatával készítik az új modelleket. Utóbbi esetben a teljesítmény 106 lóerőre emelkedik. Az mérnökök szerint az autó technológiailag független, nincs szüksége külföldi alkatrészekre – írja a Mash Telegram-csatorna.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: AvtoVAZ)